Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af konfigurerbare produkter i Magento Shop.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Fra  Skak Design I/S Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Under oprettelsen af produkter på en Magento shop, er jeg stødt på en mindre forhindring.

Jeg opretter et konfigurerbart produkt, og hvorefter jeg "Hurtig-opretter" simple produkter herunder, med samme specifikationer, dog med en enkelt variable (Fx Farve). Jeg har dog opdaget, at de 3 billeder, som jeg tilføjede til det konfigurerbare produkt, ikke bliver tilføjet til hvert enkelt af de simple produkter.

Min plan er, at når jeg opretter et produkt (Fx en trøje i rød, grøn og blå), og kunden så vælger den røde farve under bestilling, så skulle billedet af den røde trøje gerne komme frem. Det samme med blå farve / blå trøje og grøn farve /grøn trøje.

Hvordan kopieres de billeder, der er blevet tilføjet til det konfigurerbare produkt med "ned" til de simple produkter? Eller skal det gøres helt anderledes?

På forhånd mange tak!

/Kristian

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kristian.

Det er en god plan du har, og i øvrigt noget der virker godt på kunden, at man kan se hvilken farve vi taler om. Rød er jo ikke bare rød f.eks.

Som standard kan Magento, så vidt jeg ved, ikke lave det lille trick. Du skal bruge en extension der giver kunden mulighed for farvevalg. Det er hverken vildt dyrt eller vildt besværligt at gøre, men hvis man ikke har indsigt i den tekniske del, skal man nok lade andre (det kunne f.eks. være os) om at gøre det.

Hvis du vil vide mere om priser m.m., så send mig en PM - første kriterie er dog at din shop ligger på en server med en vis kapacitet.

Den anden mulighed (som jeg vil fraråde på det aller- allerkraftigste) er at droppe de konfigurerbare produkter, og oprette alt som simple produkter, hvor du så definerer farve, størrelse m.m. som egenskaber.

Det er dog den sikre vej i fortabelsen, da du så vil få pænt store Duplicate Content problemer.

Men som sagt, smid mig en PM hvis jeg skal hjælpe dig videre.

Mvh. Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Fra  Skak Design I/S Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Mange tak for din hjælp. Så vidt jeg kan forstå, så går den løsning, du omtaler, ud på at tilføje en ekstra ekstension, således at farvevalget bliver muligt ?

Jeg beklager derfor, hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok! Jeg har allerede fået installeret en sådan extension, så farvevalget er meget let at tilføje til produkterne. Det jeg mangler er sådan set udelukkende en guide til, hvordan man ved "hurtig-oprettelsen" af de simple produkter kan kopiere billederne med over fra "hoved-produktet" (Det konfigurerbare produkt). Hovedproduktet vises rigtigt nok i Front-end med billederne, der er tilføjet, men de simple produkter har ikke fået tilføjet nogen billeder ved hurtig-oprettelsen, og farvevalget i Front-end medfører derfor ikke et billed-skift til det produkt i den rigtige farve.

Jeg har lavet mig fortælle, at den nemmeste eneste vej til dette er ved at eksportere alle produkterne til Excel og så tilføje de "data", der er omkring billedet i det konfigurerbare produkt til alle de simple produkter herunder - MEDMINDRE man gør det manuelt for hvert enkelt produkt.

Men er det ikke muligt at gøre det på en mere simpel måde i Magento-systemet ?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian.

Hvis du har installeret en extension allerede, er du da tæt på mål.

Det er rigtigt at du kan eksportere, tilføje og så importere igen. Her må jeg dog indrømme at jeg aldrig har prøvet operationen i praksis, så den tør jeg ikke rigtig kommentere.

Jeg har, når jeg har fyldt varer i testshops, altid tilføjet produkt for produkt, men det har så også max. handlet om 100 produkter af gangen - og jeg har altid haft billederne samlet på ét medie, så jeg ikke har skullet bruge en masse klik på at få dem frem. Selv i kopierede produkter skal man jo alligevel have fat i hvert produkt for sig, så jeg har altid brugt den "hårde" metode.

Men muligvis sidder der andre ude i verden, som har erfaring med eksport/import metoden?

Beklager at jeg ikke kan give dig mere konkret hjælp - men god fornøjelse med projektet under alle omstændigheder.

Mvh Lars

 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra Fredericia
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

For det første kan jeg anbefale SCP ( Simple Configurable Products ) modulet til magento. Det benytter dine simple products i din konfigurebart produkt. Så i din situation ville der så være oprettet 3 simple produkter i hver farve. Hvert produkt kan have sin egen pris og billeder. Når du så vælger f.eks. rød, tager den billede fra det underprodukt (simple produkt). det kan også tage beskrivelsen/navn osv. 

Vi tilbyder forresten assistance til opsætning af automatiske processer, der importere / opdatere og i hele tager gør livet lettere i din magento shop. Smid os en pm, hvis du er interesseret.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)