|
Jeg vil gerne på barselsdagpenge snart og har ret til barsel da jeg har været lønmodtager i en længere periode for nylig, nu er jeg dog gået ned i tid for et halvt år siden og har til gengæld suppleret med indkomst fra min selvstændige IT enkeltmandsvirksomhed. Problemet er at kommunen ikke kan lægge de 2 indkomster sammen som beregningsgrundlag! - lidt underligt... og ingen af dem kan i sig selv give mig den højeste sats, som jo ikke er så høj endda. Derfor vil jeg finde en løsning så jeg de kommende 13 uger kan få min inkomst i firmaet lavet om til løn for at opfylde beskæftigelseskravet og bureaukratiet. Jeg har allerede opgaver/ordrer til at dække min løn, atp, feriepenge osv. i de 3 måneder, og der plejer at komme nogle ekstra opgaver dryssende. Det er også en mulighed senere at genoptage arbejdet delvist, men kun hos den arbejdsgiver hvorfra jeg har barsel. Umiddelbart ser jeg 2 løsninger... 1) Få en momsregistreret ven til at oprette sig som arbejdsgiver, fakturere mine kunder og udbetale løn. 2) Oprette et ApS, kræver at jeg låner 125.000. Ansætter mig selv. Spørgsmålet er så hvilken løsning er bedst? Og hvilke minimumsomkostninger er der ved at have en medarbejder? (lovpligtige ting som AM-bidrag, ferie... hvad mere) Er der nogen juridiske faldgruber eller problemer i disse løsninger? |
mediamax:Oprette et ApS, kræver at jeg låner 125.000. Ansætter mig selv.
Prisen er nu 80.000 kr. Måske du i nedenstående tråd kan få et til en god pris:
http://www.amino.dk/forums/t/139260.aspx
/Henrik
Bliv gratis medlem