Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af kopivarer fra Tyrkiet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg laver dette indlæg på baggrund af nogle spørgsmål min mor har.

Hun er interesseret i at vide, hvorvidt det er lovligt at sælge kopivarer fra Tyrkiet til fx. danskere. 
Vi mener ikke det er lovligt at importere kopivarer fra Tyrkiet til et lager i DK, og så sælge dem herfra landet. 

Hendes spørgsmål er så, om det er lovligt at have et lager - en adresse - i Tyrkiet, og så sælge varerne derfra, når hun stadig er bosat i Danmark?

Håber I kan hjælpe.

Bedste Hilsner
Nichlas 

Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Skrevet kl. 15:11

Jeg giver lige dette indlæg et forsøg mere :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Naturligvis er det ikke lovligt at sælge eller importere kopivare til Danmark.

Om det er lovligt at sælge kopivare i tyrkiet afhænger af hvad den tyrkiske lovgivning siger, men selvom det nok er ulovligt virker det jo ikke til at være noget myndighederne gør noget ved sagen.

Jeg vil helt klar mene at det også er ulovligt som dansk firma at sælge kopivare når lageret er i tyrkiet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:43

Salg af kopivarer i Danmark er ulovligt - uanset det kommer fra dansk lager eller tyrkisk. Man vil få bøde og lageret vil blive konfiskeret - ligesom den der er blevet kopieret naturligvis har krav på erstatning

Don´t

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:09

Hvis vi ligger moral og etik osv på hylden, og kun svare på dit spørgsmål rent jurisk, så er det lovligt, hvis varerne afsendes fra Tyrkiet fra et tyrkisk firma eller privatperson.

I DK er det lovligt, som privatperson at købe kopivarer... Det er ulovligt at købe dem som firma og videresælge dem. Sådan er reglerne i de fleste EU lande, med undtagelse af Italien og Frankrig, hvor det bare er ulovligt alt sammen. Så sælger i til private, så er det faktisk lovligt...

I Tyrkiet håndhæver man pt ik varemærkelovgivning, hvis den altså findes, men der vil nok ske ændringer i takt med, at de kommer tættere på et medlemsskab i EU. Derfor er det en kortsigtet løsning.

Et land som Polen havde tidligere ik en varemærkelovgivning, men om de har fået dette, det ved jeg pt ik.

Men jeg kender selv til flere sager, hvor et firma har fået besøg af f.eks 2 store italienere i sorte jakkesæt, som bare lige ville fortælle om konserkvenserne, hvis det pågældende firma blev ved med at ødelægge deres interesser... Og disse italienere er ligeglad med lovgivning og domstolene (MAFIA)...

Dertil kommer det totalt moralsk og etisk forkerte i, at man snylter på et varemærke, og evt snyder forbrugerne... Men det er lovligt med f.eks replika møbler i UK, men er det på tøj, sko, accessories og andet, så vil jeg fraråde jer, at tænke i disse baner!

Fra Tønder
Tilmeldt 2. Apr 11
Skrevet kl. 17:24

Fashion-Seller:
Dertil kommer det totalt moralsk og etisk forkerte i, at man snylter på et varemærke, og evt snyder forbrugerne...

Tak for Jeres svar. :)

Nu var det ikke fordi hun havde interesse i at snyde nogen - Hun vil selvfølgelig gøre opmærksom på at det netop er kopivarer.

jeg vil fortælle hende hvad der er blevet sagt :)

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 17:39

Så vidt jeg ved er der også en grænse for den samlede værdi af kopivarer man må tage med ind i landet, ellers er det bare i forhold til at man vil sikre sig at det er til privatbrug.... uden at være helt sikker.

Men jo, man må gerne købe kopivare hvis det er til eget brug.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)