Hvis vi ligger moral og etik osv på hylden, og kun svare på dit spørgsmål rent jurisk, så er det lovligt, hvis varerne afsendes fra Tyrkiet fra et tyrkisk firma eller privatperson.
I DK er det lovligt, som privatperson at købe kopivarer... Det er ulovligt at købe dem som firma og videresælge dem. Sådan er reglerne i de fleste EU lande, med undtagelse af Italien og Frankrig, hvor det bare er ulovligt alt sammen. Så sælger i til private, så er det faktisk lovligt...
I Tyrkiet håndhæver man pt ik varemærkelovgivning, hvis den altså findes, men der vil nok ske ændringer i takt med, at de kommer tættere på et medlemsskab i EU. Derfor er det en kortsigtet løsning.
Et land som Polen havde tidligere ik en varemærkelovgivning, men om de har fået dette, det ved jeg pt ik.
Men jeg kender selv til flere sager, hvor et firma har fået besøg af f.eks 2 store italienere i sorte jakkesæt, som bare lige ville fortælle om konserkvenserne, hvis det pågældende firma blev ved med at ødelægge deres interesser... Og disse italienere er ligeglad med lovgivning og domstolene (MAFIA)...
Dertil kommer det totalt moralsk og etisk forkerte i, at man snylter på et varemærke, og evt snyder forbrugerne... Men det er lovligt med f.eks replika møbler i UK, men er det på tøj, sko, accessories og andet, så vil jeg fraråde jer, at tænke i disse baner!