Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Integrere et værelse i virksomheden..

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Ams..

Jeg er lejer af to værelser, i København og overvejer at starte webshop.

Begge værelser er store, og jeg benytter mig hovedsageligt af ét. Derfor tænkte jeg på at gøre det ene til et "lagerrum". Er der noget juridisk/skattemæssigt man skal være opmærksom på?

.....Jeg lejer forresten 2 af 5 værelser af udlejer. Altså bor udlejer der også. 

Mvh. Oscar :-)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 22:53

Du kan selvfølgelig benytte det som lagerrum - der er dog visse varer, der er underlagt specielle regler...så svaret er nok nærmere: det kommer an på, hvad du vil opbevare. Hvis du vil lave en webshop med madvarer er der ét regelsæt der gælder. Hvis du vil lave en webshop med fyrværkeri, er det et andet.

Hvis det er SKAT og fradrag du tænkert på: Jeg tror du får meget svært ved at retfærdiggøre den over for SKAT - de er mega-strikse hvad angår fradrag for bolig m2 i erhvervsøjemed. Især hvis du siger at du "hovedsagligt benytter det ene...". Du skal kunne bevise (og overbevise) for SKAT at du slet ikke anvender værelset privat. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06

Peter1982:
Du skal kunne bevise (og overbevise) for SKAT at du slet ikke anvender værelset privat. 

Bl.a. skal der være egen indgang, der kun benyttes til det specifikke rum. Så svaret må blive nej, hvis spørgsmålet var om du kunne fratrække en del af huslejen ifm. dit nye hverv.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)