Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvunget lektiecafé - lovligt/ulovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haderslev
Tilmeldt 28. Oct 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner :)

Jeg sidder lige og diskutere med en kammerat om hvorvidt tvunget lektiecafé er lovligt eller ulovligt. 
vi kan simpelhen ikke finde noget på nettet om videregående uddannelser. Derfor vil vi spørge her inde.

Håber at der er nogle herinde der kan hjælpe :)

På forhånd tak

Mvh Emil og Rasmus 

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 08:24

Tvunget at deltage som elev? Elev tvunget til at stifte som institution?

Som elev kan jeg ikke tro du kan blive tvunget til deltage i en lektiecafe. Men som institution kan jeg godt forstille mig der kan være krav til etablering af en lektiecafe (ikke at jeg har hørt om det).

Fra Holte
Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 552
Fra  Herreaccessories.dk Skrevet kl. 08:31

Er det ikke kun tvunget, hvis man har for meget skriftligt fravær?

Jeg ville ikke tro det er ulovligt - det er jo bare skolens regler: Du skal komme til det her, ellers har du risiko for at blive smidt ud.

Er dog ikke sikker, på om det er rigtigt.

Mvh

David Bograd

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 08:44

Så vidt jeg husker, skal det være en del af skolens regler og aftaler, som enten du eller din værge har underskrevet ved skolestart.

Det er noget lig "hvis du vil gå på denne skole, må du følge vores regler". Hvilket jo giver god mening, retfærdigt eller ej.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:06

Tvunget lektiecafe er jo ikke tvunget i juridisk forstand men de kan jo altid sige at vi har denne lektiecafe og hvis ikke du kommer består du ikke da du så misligholder din aftale med den videregående uddannelse. Så længe de ikke fysisk med vold sikre at du kommer så er det helt lovligt men de har ingen pligt til at give dig et eksamensbevis hvis ikke du kommer og du kan jo så ikke rigtigt bruge det til noget.

Det er lidt lige som du jo også er tvunget til at gå på arbejde. Ikke fordi din arbejdsgiver henter dig med vold hvis ikke du møder op men fordi det er pænt ærgerligt ikke og have nogen penge i længden.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)