Jeg sidder lige og diskutere med en kammerat om hvorvidt tvunget lektiecafé er lovligt eller ulovligt. vi kan simpelhen ikke finde noget på nettet om videregående uddannelser. Derfor vil vi spørge her inde.
Tvunget at deltage som elev? Elev tvunget til at stifte som institution?
Som elev kan jeg ikke tro du kan blive tvunget til deltage i en lektiecafe. Men som institution kan jeg godt forstille mig der kan være krav til etablering af en lektiecafe (ikke at jeg har hørt om det).
Tvunget lektiecafe er jo ikke tvunget i juridisk forstand men de kan jo altid sige at vi har denne lektiecafe og hvis ikke du kommer består du ikke da du så misligholder din aftale med den videregående uddannelse. Så længe de ikke fysisk med vold sikre at du kommer så er det helt lovligt men de har ingen pligt til at give dig et eksamensbevis hvis ikke du kommer og du kan jo så ikke rigtigt bruge det til noget.
Det er lidt lige som du jo også er tvunget til at gå på arbejde. Ikke fordi din arbejdsgiver henter dig med vold hvis ikke du møder op men fordi det er pænt ærgerligt ikke og have nogen penge i længden.