Hej!
Jeg er ny her og finder dette forum meget interessant og lærerigt!
Jeg tænker på at starte et Importfirma med forskellige produkter fra kina. Jeg håber et kunne finde svar på et par spørgsmål:
Et firma i kina har ingået en aftale om at sende nogle motorer (samples) 6 stk. De skriver: "so total : USD765.00 to kobenhagen" Det er en super pris! Som jeg gerne betaler. Jeg har fået bank oplysningerne. De fortæller at jeg bare skal hente dem i københavn når de ankommer. "Copenhagen Sea Port" Men hvordan foregår det? Hvem skal jeg henvende mig hos? Track/trace?
Hvordan sikrer jeg mig ikke at miste pengene? Told/moms? Jeg er endnu ikke moms registreret. Så køber i første omgang som privat. Hvis jeg bestemmer mig for at importerer større parti senere, er der så penge at spare ved selv at aarangere transport fra kina til DK (F.eks. dfds) i forhold til hvis kineserne sørger for transporten. Deres pris for en 20'' FCL (hvad betyder FCL?) container er 1600 usd ?
Er der mulighed for at få varene anbringt på et lager når de ankommer til DK. Hvorefter, når jeg for en bestilling af en vare fra en kunde, kan fortælle et fragtfirma, til hvilken adresse han skal levere en vare. Han henter selv varen på lageret.
Dvs. jeg skal bestille varerne hjem til DK og "sende ordrene fra kunderne videre" til det danske fragtfirma. ?? Hvem skal jeg kontakte?
På forhånd tak. Mvh. Kristoffer Jensen |
Hej Kristoffer,
Jeg er meget glæd for mit samarbejde med en speditør firmaet http://www.dacb.dk/.
De kan vejlede dig i alle dine spørgsmål og hjælpe med lige præcis det set-up, som du spørger om (idet, at de har deres eget lagre). Hils Bjarne fra mig.