Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Max forbrug på Adwords kampagne

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har modtaget en værdikupon på 650,- kr fra google, og har nu lavet en adwords kampagne. Lige nu ønsker jeg ikke at bruge mere end de 650 kr. Kan man ikke sætte en forbrugsgrænse på 650 kr? Jeg synes ikke jeg kan finde nogle steder hvor det er muligt i adwords....!

Henrik

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 17:44

Hej, Henrik.

Mener du ALT-I-ALT, eller vil du sætte et budget pr. dag, du maks. vil bruge?

Hvis vi nu siger, at det du annoncerer for(en survey f.eks.) slutter om 10 dage, kan du da f.eks. dividere 650 med 10, og så sætte dagsbudgettet til 65 kr. pr. dag.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
du behøver bare at lade være med at sætte flere penge ind. når det du har ståene er opbrugt så stopper kampangen

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 18:11

Men hvis man har indtastet sine bankoplysninger og har sat et dagligt budget, og ikke har sat nogen slutdato, bliver Google jo bare ved med at trække penge fra kontoen? Ligesom Facebook.
Det er derfor man kan regne det ud, som jeg skrev ovenover.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:13

Sebastian

De trækker ikke bare noget igen, kampagnerne stopper bare

Mikkel

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 18:19

Hej, Mikkel.

Nå okay - tak. Så blev jeg også lidt klogere i dag :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 18:42

Hej Henrik.

Dit primære værktøj til at styre dit AdWords forbrug er dit max bud pr. søgeord - og sekundært dit dagsbudget, som angives på kampagneniveau.

Når de 650 kroner er opbrugt - og hvis du har oplyst dine kreditoplysninger ifbm. oprettelse af kontoen og valgt efterbetaling - så vil Google trække yderligere penge, når du rammer en af Google fastansat beløbsgrænse (mener det er 400 i første omgang, den stiger løbende).

Selv med et dagsbudget på 65 kroner og kampagneperiode på præcis 10 dage, så kan du dog godt ramme lidt over de 650 kroner. Google tillader sig selv at gå 20 procent over det fastsatte dagsloft, men lover, at det på månedsbasis vil blive justeret ind igen, så gennemsnittet holdes.

Men igen - det er dit max bud og din egen grænse for, hvor meget du ønsker at betale pr. konvertering, som bør styre dit AdWords forbrug. I hvert fald, når du lige har overvundet den første mentale barriere ift. at lade Google have snablen direkte nede i din pengepung :o)

Mvh Troels.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

Tak for jeres svar.

Nu har jeg sat forbrugsgrænsen til 65 kr pr dag, og den får lov at køre i 10 dage..

Så håber jeg den stopper i tide.. :-)

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:04
det lyder fornuftigt. men du burde tjekke at den ikke står til at trække automatisk hvis du ikke ønsker det. du kan se det i dine indstillinger

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Som jeg husker det kan man vælge at manuelt indbetale på sin konto, hvis man har opsat det således vil dine ads stoppe med at blive vist når din konto er tom.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)