Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver jeg min kontrakt med dem !?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære Amino brugere.

Min forspørgsel drejer sig om hjælp til en kontrakt.

• Først lidt Baggrundsviden: Går på en skole, hvor vi ikke har nogen kantine. Det er et midlertidigt sted, da de er ved at bygge en ny institution for alle 5-6 afdelinger (ca. 1000-1500 kursister). Skolen vil derfor heller ikke bruge penge på en kantine, da det ikke kan løbe rundt. Har meddelt at jeg gerne ville påtage mig denne opgave, dvs. starte eget firma, hvor jeg vil skaffe en samarbejdespartner, der kan levere mad til afdelingens ca. 200 elever. Har fået grøn lys fra skolen, mht. at jeg selv står for ovenstående.

• Har lavet en anden tråd på amino for at få nogle ideer/hjælp til opstarten, så det skulle der være styr på Smile

• Er nu kommet så langt i dette projekt, at jeg gerne vil have en form for kontrakt med skolen, så der ikke kan opstå nogle misforståelser. Dem som har en aftale med skolen omkring levering af mad til de andre afdelinger har meldt ud, at de ikke vil forsætte samarbejdet fra jul. Herved kunne det komme til at dreje sig om mellem 200-1300 elever, som skal have mad. Dette er endnu en grund til, hvorfor det er vigtigt for mig at få en kontrakt så alt er på det rene mellem skolen og mig i fremtiden.

• Mit spørgsmål: Hvordan skal jeg præsentere dette overfor skolen, hvordan laver jeg sådan en kontrakt og hvad skal der stå i denne? Håber der er nogle, som kan hjælpe mig videre i mit projekt.

Mange gange tak for tiden. 

Mvh. Troels  

Tilmeldt 12. Oct 10
      Indlæg ialt: 540
      Skrevet kl. 20:48

Du skal bruge en advokat/jurist. Det er en investering og en fornuftig én af slagsen. Der er faktisk ingen vej udenom, for hvis du selv laver en kontrakt risikerer du det værste...

Tilmeldt 12. Sep 11
      Indlæg ialt: 14
      Skrevet kl. 23:38

Mange tak for svaret.

Hvad tager en advokat/jurist for sådan et stykke papir? Skal jeg selv lave en skitche over hvad jeg gerne vil ha med i den kontrakt eller finder han/hende ud af det ? 

Fra Holstebro
      Tilmeldt 12. Feb 09
      Indlæg ialt: 236
      Skrevet kl. 23:44

Hej

Jeg ville da helt sikkert lave en liste over hvad der skal med i kontrakten, advokaten har sikkert en masse tilføjelser, men det kan da kun blive billigere hvis man selv har lavet et stykke forarbejde.

Mvh.

Martin Mose

Tilmeldt 12. Oct 10
      Indlæg ialt: 540
      Skrevet kl. 23:18

Martin Mose:

Hej

Jeg ville da helt sikkert lave en liste over hvad der skal med i kontrakten, advokaten har sikkert en masse tilføjelser, men det kan da kun blive billigere hvis man selv har lavet et stykke forarbejde.

Mvh.

Martin Mose

ja, det er altid smart at være velforberedt...men regn ikke med at det bliver billigere af den grund; advokater anvender normalt standard kontrakter til den slags (som de modificerer en smule om nødvendigt...). 

@Trådstarter: Find en liste over advokater i din hjemby og send en mail til dem alle med efterspørgsel på et tilbud (en pris) på den kontrakt du har brug for - så finder du hurtigt ud af hvor stor prisforskel der og hvilket leje kontrakten i øvrigt ligger i.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)