Hej Ja, som overskriften lyder har jeg muligvis fundet et behov hos mange virksomheder: en enstern personaleforeningsformand. Her er hans opgaver: -holde styr på rabataftaler -opsøge nye rabatordninger -Orientere personalet løbende om indgåede og bestående rabataftaler -Arrangere personalefesterne -Sørge for julegaverne til personalet -Sørge for jubilæumsgaverne til personalet Det er et forsømt område derude i virksomhederne - måske har man en personaleforening, men der er ikke særlig meget gang i den, fordi der er andre arbejdsområder, der er mere spændende. Hvad siger I? Er der et behov? Michael
|
Spændende spørgsmål, som der næppe er et entydigt svar på.
En personaleforening nyder som regel en ledelses gunst. fordi man gennem den håber at fremme medarbejderfastholdelse og loyalitet, derfor tror jeg at der er følelser i retning af at den skal være forankret i virksomheden.
Jeg tror ikke en ekstern formand er det rigtige ord, men en support til personaleforeningsformanden er nok bedre
Mange virksomheder tilgodeser/prioriterer nok ikke en medarbejders indsats på dette område særligt højt, så det bliver nemt et utaknemmeligt venstrehåndsarbejde for en medarbejder, som måske føler det trukket ned over hovedet.
Så jeg tror der er et marked, men tror der skal trædes varsomt og under hensyn til den enkelte virksomheds organisering af personaleforeningen.
Held og lykke med projektet.
De bedste hilsener
Finn