Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern personaleforeningsformand - er der brug for det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja, som overskriften lyder har jeg muligvis fundet et behov hos mange virksomheder: en enstern personaleforeningsformand. Her er hans opgaver:

-holde styr på rabataftaler

-opsøge nye rabatordninger

-Orientere personalet løbende om indgåede og bestående rabataftaler

-Arrangere personalefesterne

-Sørge for julegaverne til personalet

-Sørge for jubilæumsgaverne til personalet

Det er et forsømt område derude i virksomhederne - måske har man en personaleforening, men der er ikke særlig meget gang i den, fordi der er andre arbejdsområder, der er mere spændende.

Hvad siger I? Er der et behov?

Michael

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:01

Spændende spørgsmål, som der næppe er et entydigt svar på.

En personaleforening nyder som regel en ledelses gunst. fordi man gennem den håber at fremme medarbejderfastholdelse og loyalitet, derfor tror jeg at der er følelser i retning af at den skal være forankret i virksomheden.

Jeg tror ikke en ekstern formand er det rigtige ord, men en support til personaleforeningsformanden er nok bedre

Mange virksomheder tilgodeser/prioriterer nok ikke en medarbejders indsats på dette område særligt højt, så det bliver nemt et utaknemmeligt venstrehåndsarbejde for en medarbejder, som måske føler det trukket ned over hovedet.

Så jeg tror der er et marked, men tror der skal trædes varsomt og under hensyn til den enkelte virksomheds organisering af personaleforeningen.

Held og lykke med projektet.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:17

Hej Finn

Tak for ordene - det kunne jeg ikke have formuleret bedre selv. Det er netop prioriteringen af opgaven, som jeg godt vil højne og skal der er ekstern hjælper til, kunne det være en sjov opgave at arbejde med. Jeg tror, at jeg går lidt videre med det og undersøger det hos en række virksomheder.

Endnu engang tak.

Michael

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 20:18

Hej Michael

Du har ramt et forretningsområde som vi beskæftiger os med i Medarbejderferie.

Der er helt sikkert et behov og vi har efterspørgsel på det.

Vi tilbyder netop de services du nævner samt at indhente tilbud på medarbejderarrangementer og mødeaktiviteter. Det er dog svært at få den helt store løn ud af at løse opgaverne da man værner om medarbejdernes penge i personaleforeningerne.

Der er faktisk virksomheder som nedlægger deres personaleforeninger i øjeblikket fordi de ikke kan finde frivillige kræfter i virksomhederne.

Du er velkommen til at tage fat i mig hvis du vil dele erfaringer ;-)

MH

Bernt

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:04

Hej Bernt

Tak for svaret. Dit koncept ser interessant ud og jeg er altid åben for samarbejder. Har du et telefonnummer, som jeg kan fange dig på?

Bare skriv i en PB, hvis du ikke vil oplyse det her.

Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)