Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad forstås ved "synlig ledelse"?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ølstykke
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg er lidt nysgerrig på jeres viden og forklaring af begrebet "synlig ledelse", og hvad det kan medføre af både positive og mindre gode tiltag for de øvrige medarbejder, hvis der indføres mere synlig ledelse?

Hilsen
TP70

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 13:29

Som synlig leder er du rundt i virksomhedens afdelinger. Du kan f.eks sætte dig ind i de forskellige afdelingers udfordringer. Udover det bør du også være synlig andre steder. F.eks overfor din egen ledelse. Du bør have noget gennemslagskræft og kunne håndtere tingene.

Generelt handler det om at være "synlig" i virksomheden, ikke kun fysisk men også på intentioner, visioner, holdninger, konsekvenser og kommunikation,  og gøre dem klare og "synlige".

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 15:32

Der er da godt nok skrevet og sagt meget som synlig ledelse - et rigtigt mantra i øjeblikket. Prøv at google "definition synlig ledelse" - det kommer der en masse ud af.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:48

Jeg er glad for respons på emnet.
Jeg vil især høre fra dem som har erfaring hermed.
Både postivt og negativt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:55

Tommy Lynge Petersen:

Hej aminoer,

Jeg er lidt nysgerrig på jeres viden og forklaring af begrebet "synlig ledelse", og hvad det kan medføre af både positive og mindre gode tiltag for de øvrige medarbejder, hvis der indføres mere synlig ledelse?

Hilsen
TP70

det er jeg også spændt på hvad det er .

det skal jeg på kursus i  Jan. måned

Bliver spændende hvad de kan finde ud af, efter 6 år som "leder"

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 22:00

Synlig ledelse kan hurtig går hen og blive til interverende ledelse, altså en ledelsesform hvor lederen pga manglende interpersonelle færdigheder og mangel på situationsfornemmelse, begynder at obstruere arbejde hos andre.

Det kan resultere i overkontrol, hvor lederen hele tiden går ind og påpeger hvad der er rigtigt og forkert. Det er ofte udtygt i mellemledere som ikke selv har tillid til andre, og således ikke stoler på at folk kan gøre arbejdet godt nok.

Sådan en leder skal helst minimeres og ikke fungere som "synlig leder".

Positiv synlig ledelse er efter min erfaring, en engageret leder der ikke bare forholder sig til virksomhedens problemstillinger, men spørger ind til medarbejdernes personlige trivsel, uden at træde dem over tæerne.

Moderne ledelse er svær, da det både kræver autoritet (nemt) men også en høj grad af empati og situationsfornemmelse (sværre).

Det er meget vigtigt hvis man leder mellemledere at man hurtigt finder ud af hvilken form for ledere man har under sig, så man kan få dem placeret korrekt.

En ellers professionel og dygtig leder, som ikke har gode nok interpersonelle egenskaber, kan stoppe en virksomheds arbejdssomhed, hvis han/hun få lov til det.

Det er kritisk at bestyrelsen eller den overordnede ledelse har "nosser" nok til at overtrumfe sådanne typer, og få sat dem på plads. Da specielt disse typer har tendens til at ville have ret og suge magt til sig.

Intet er bedre end en god mellemleder, intet er værre end en dårlig.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)