Nu har jeg gennem noget tid drevet min enmandsvirksomhed og har fra dag ét fået diverse telefon opkald og breve tilsendt fra virksomheder der vil sælge mig ting og sager. Hvis i er som mig, ender det med stort sandsynlighed bare i bunken til genbrug, og telefon sælgeren siger man hurtigt pænt nej tak til. Men hvordan skal de så gribe opgaven an? Har i nogle gode historier om kreative breve/telefon opkald/reklame eller andet hvor i er blevet "lokket" til et køb eller man ihvertfald lige kiggede en ekstra gang inden man smed det ud? Det behøver ikke kun være analog reklame. |
Kennet Højmark Andersen:Har i nogle gode historier om kreative breve/telefon opkald/reklame eller andet hvor i er blevet "lokket" til et køb eller man ihvertfald lige kiggede en ekstra gang inden man smed det ud? Det behøver ikke kun være analog reklame.
Ligefrem en 'god historie' er det nu ikke, men jeg kan da fortælle, at jeg har gemt enkelte af disse reklamer til senere overvejelse/brug. Det er konkret fra firmaer, som fanger nogenlunde præcist, hvad jeg har brug for. Og som er i stand til at skitsere en løsning, hvori jeg kan 'se' min egen position og få en ide om, at her kan jeg godt befinde mig.
Det har dels noget med at jeg oplever mit 'produkt' (en tjenesteydelse) forstået, og at tilbuddet fremstår på en måde, så jeg ikke får indtrykket af at sælgeren anser mig for en idiot. Oversalg og reklame-smartness preller i dén grad af. Ikke mindst fordi det skaber voldsom irritation: Jeg vil *ikke* forstyrres af uvedkommende opkald på mobilen!
/Marianne