Fik lige kigget på hvad div. virksomheder tager for scanning af bøger. De ligger på 8 kr. pr. side det ene sted jeg så, det er jo helt vanvittigt, jeg havde en pris på ca. 0,30-0,50 kr. pr. side. Så et lille hoppymarked må der næsten være.
Hvis du kontakter en af de virksomheder jeg har nævnt får du en pris i stil med den du selv kan tilbyde - hvis der er volumen i opgaven.
Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.
Okay, det ved du nok bedre end mig :-) Men også som du siger, så er det til privat jeg vil lægge fokus. og her vil jeg jo som sagt kunne scanne bøger uden minimums grænse, som nok mange af de store virksomheder vil have, f.eks. 50-100 bøger af gangen før det kan betale sig. Vil jeg tror i hvert fald.
Jeg synes ikke det bør holde dig tilbage at der er andre der er bedre end dig på markedet, det er i sig selv en niche at være markant billige end de andre. Jeg kan huske i starten af internettiden, jeg havde set date.com og dating.dk - tror ikke der var andre der var til at finde. Jeg søgte investorer til en datingside men min ide blev skudt ned med at der max var plads til een international og een fra hvert land, så jeg var for sent ude lol
Jeg synes ideen med at fotografere bøger og samle dem bagefter så de er brugbare som netbøger er rigtig god.
Hvis i har svært ved at finde kunder i starten kunne i evt. finde gamle bøger fra afdøde forfattere og scanne dem ind på nettet og vise med reklamer (hvis man altså må?)
Ellers er der sikkert rigtig mange firmaer der har kundekartoteker de ikke selv magter at konvertere og gerne vil købe hjælp til. Prøv at ring til 10-20 firmaer i dit lokalområde, jo ældre jo bedre, og spørg dem om de har interesse. Jeg tror du stopper med at ringe pga for meget arbejde lol
Er nu også lidt ligeglad med at der er andre spillere, da vi ved vi kan gøre det en del billigere og nok så billigt at folk ikke gider gå igang med det selv og der ser jeg en stor mulighed for at kapre kunder. Super god ide med at ringe til 10-20 firmaer og hører om der var noget der. Tænker også man kunne tilbyde studerende at få scannet deres uddannelsesbøger ind, da man både kan søge og markere tekst man skal bruge og så behøver de ikke slæbe bøger med i skole .
Forstår ikke lige med det sidste, med at jeg stopper og for meget arbejde?
Er vel ikke noge ulovligt i at digitalisere andre folks billeder, bøger osv. så længe jeg sender dem retur og det er til privat brug for kunden.
Så det forstår jeg ikke lige at der er nogen der er kommet i problemer der? Har de kopieret det samme eksemplar 100 gange og sendt det retur, for så tror jeg der er noget der hvis ikke det er billeder man selv har taget eller en bog man selv har skrevet, det tror jeg du har ret i.
Ja, var også min tanke. For ved i hvert fald for mit vedkommende at mine forældre og bedste forlædre ligger inde med tonsvis af billeder og de ligger jo bare og bliver mere og mere slidt, så hvorfor ikke få dem over på computeren i en fart. Det samme med bøger, de fylder og vi bruger dem sjældent, så lad folk få dem af vejen og på computeren så de kan læse i dem når som helst. Måske studerende også kan få glæde af at få deres bøger scannet ind, er jo så smart at du kan søge og markerer tekst i e-bøger, hvilket gør det lettere for studerende at finde de relavante punkter og så har de jo altid en computer eller ipad med sig og kan på den måde altid lave lektier når de lyster :-)