|
Hej Amino'er Jeg står og skal bruge en elevplads fra efter sommerferien, skal allerede søge i jan/feb. Mit problem står i jeg gerne vil være indkøber, men min sporg karakter på HG ligger på 7/10 i Tysk og 4/7 i Engelsk. Men kan være et 7 og 4 tal i værstefald og nok ikke så tiltalende til en indkøber? Har overvejet at søge som indkøbsassisent og Handelassistent, hvad synes i om det kunne måske arbejde mig op til indkøber fra dem? Bogholder kunne også være en mulighed da min karakter i Erhvervsøkonomi ligger 12, men ikke lige jobbet jeg drømmer om, men kunne være en mulighed i stedet for ingen ting. Hvad kan jeg gøre? Evt. andre forslag til elevstillinger jeg kan søge? Evt. nogle der har bud på steder jeg brude søge? Mvh Lasse |
Mit råd skal være lidt hippieagtigt, for der skal nok være folk, der fortæller dig, at du må nøjes med det, du kan få, og andre, der fortæller dig, at du kan få, hvad du vil ha'.
Søg det, du har mest lyst til.
Sørg for at lade din motivation skinne helt igennem.
Hvis det ikke lykkes dig at få elevplads på grund af for ringe sprogkarakterer, så tager du et sabatår, hvor du arbejder i udlandet et sted, hvor de taler det sprog, du ønsker at arbejde med.
Under dit udlandsophold sørger du for at gå til forelæsninger og skaffe dig netværk inden for noget handel - måske får du endda job hos nogen, som eksporterer til Danmark.
Når du kommer hjem til Danmark igen, står du langt bedre end én med 12 i tysk.
Venlig hilsen
Hans
Bliv gratis medlem