Hvor er det dog provokerende og latterligt sagt. Tror du Helle Thorning ville kunne styre uden om en finanskrise, som breder sig over hele verden? Det tror jeg ikke. Og så vidt jeg ved, så gik det Danmark fint før finanskrisen. Så det synes jeg da er lidt underligt at sige. Når det så er sagt, så tror jeg også vi skal sætte os ned og tage det lidt med ro og se hvad der sker. 80% af hvad politikere siger, sker der ikke en rygende fis med. Og det er ligemeget om det er Rød el. Blå blok. |
Majbritt Jacobsen:Bjarne Ravn:Problemet er, at vi har 2 mio på statslig indkomst, der også sætter deres kryds ud for dem, de mener tilgodeser deres behov bedst.Det synes jeg faktisk er noget generaliserende. Personligt sætter jeg mit kryds efter min ideologiske overbevisning og efter, hvad jeg tror vil være bedste for Danmark - ikke efter hvad der vil give mig flest kroner i pungen nu og her.
Jeg er næppe den eneste, der har det sådan.
Jeg tror faktisk heller ikke på tesen om, at folk på overførselsindkomst i højere grad stemmer på kandidater uden erhvervserfaring.
Det er rigtigt, at vi har mange arbejdsløse lige nu - men jeg tror ikke de stemmer udfra den status. Jeg tror faktisk de fleste gerne vil have et job igen, og derfor stemmer ud fra det.
Hej Majbritt
Jeg er desværre ikke så idealistisk at tro, at de fleste stemmer for, hvad der er bedst for os allesammen. Mange stemmer for, hvad der er godt for dem selv. Derfor har vi den sammensætning af folketinget - og derfor har fx Enhedslisten - også kaldet kommunistisk sammenrend - fået så mange stemmer, som de har. Det er problemfrit at love vælgerne guld og grønne skove, når man ikke skal stå til ansvar for sine handlinger.
Nå, det er heldigvis aldrig lykkedes en regering at gøre noget helt umuligt - bortset fra da Anker Jørgensen og socialkammeraterne var ved at køre Danmark ud over den økonomiske afgrund i 1982.
Lad os se hvad der sker og håbe det bedste.