Hvis I tager imod Visa, MasterCard og Visa Electron vil jeg sige, at I er rimelig godt dækket i Sverige.
Hvis du har PBS(Nets) nu vil jeg råde dig til at se efter andre muligheder, da jeg mener, at PBS ikke er optimale, når det gælder udenlandske transauktioner. Tjek eventuelt dette link
Med hensyn til det svenske marked, så er det nogle lidt anderledes betalingstyper som er de mest gængse. Ved "kun" at tilbyde dine svenske kunder muligheden for at betale med kreditkort, rammer du kun lidt over 30 % af de svenske online handlende.
Ud over kort betaling, så er netbank overførelser og betaling via faktura, næsten lige så populære betalingsmidler. De udgør hver især omkring 30 % af al online handel i Sverige.
For at kunne tilbyde dine kunder mulighed for at betale via netbank, kræves det at du har en indløsningsaftale med de forskellige banker, såsom Handelsbanken, Nordea mf.
For at kunne tilbyde dine kunder mulighed for at betale via netbank, kræves det at du har en indløsningsaftale med de forskellige banker, såsom Handelsbanken, Nordea mf.
Jeg bruger Danske Bank, og det koster jo et overførselsgebyr for kunden at betale til danmark- gør det ikke det ved at have en Nordea konto ?
Når du handler med Sverige er du nødt til at tilbyde fakturabetaling for, at kunne nå så mange kunder som muligt. Der er en lang tradition for netop dette betalingsmiddel i Sverige.
Der findes flere udbydere på markedet, som kan hjælpe dig.
Når du handler med Sverige er du nødt til at tilbyde fakturabetaling for, at kunne nå så mange kunder som muligt. Der er en lang tradition for netop dette betalingsmiddel i Sverige.
Er der nogen du specielt kan anbefale, og evt. har erfaring med?
Er der nogen du specielt kan anbefale, og evt. har erfaring med?
Du kan prøve at kigge på henholdsvis Klarna og Swea Webpay, som er de 2 udbydere jeg lige kender til. Det er noget dyre end betalingskort, men du kan smide noget af gebyret over på kunden.