Hej Jeg har sparet nogle penge op som jeg vil investere i et enkeltmandsfirma og en butik som jeg vil åbne. Men jeg ønsker ikke at betale dobbelt skat af de penge jeg investere, da jeg så vidt vides kommer til at betale skat af hver en krone der er i overskud. Udsteder man et lånebevis til sig selv for at denne post kan trækkes fra eller kan det bedre betale sig at låne pengene i banken . Har jo betalt skat af mine sparepenge en gang... Skal på nogle iværksætter kurser, hvor jeg sikkert kan spørge, men vil egentligt gerne vide det nu - da jeg er nødsaget til at tage stilling til nogle ting inden.. mvh Per Fisker |
Dobbelt skat ved enkeltmandsfirma
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
- 1
Først og fremmest skal du have fat i en revisor, det er vigtigt for dig. Du kommer ikke til at betale dobbelt skat. Du låner selskabet pengene og trækker dem så ud igen. Det betaler du naturligvis ikke skat af. Hvis du har råd til det, så lav et ApS, det vil du være glad for senere. Spørg endelig om mere, der sidder rigtig mange dygtige mennesker her i debatten. Jeg selv har haft detailbutik i et par år og efter en hård start sparkede vi røv, for at sige det på Københavnsk. Dbh Martin |
Hej Martin og andre interesseret Lyder sgu godt, og giver vel egentligt også mening. Ang. Aps så synes jeg det er en vurdering om det giver mening at båndlægge 125.000 i et Aps fremfor at bruge dem på marketing og/eller få nogle flere varer til hylderne. Som udgangspunkt er vores mål selvfølgelig at det bliver en succes, og dermed senere lave et aps. ud af det - men jeg har ingen idé om hvad der skal til for senere at ændre virksomhedens status til et Aps. Jeg er selvfølgelig meget interesseret i at vide hvilke forhindringer og anstrengelserffice Tak for hurtig besvarelse. mvh Per Fisker |
Hej Per Jeg har ikke en bjælde forstand på økonomi, så jeg tør ikke rigtigt sige mere om det punkt. Men mon ikke en klog person kan bidrage med lidt hård viden her? Hvad er det du vil starte op? Dbh Martin |
Hej Martin Det var da rart at vide at det ikke kun er mig der er økonomispasser.. Det er min kone der vil åbne en butik i indre københavn (møntergade) - dermed er jeg jo også automatisk indblandet, hvilket er en ret fed fornemmelse... Det bliver en forretning med niche ting - ting vi muligvis kan får fra en snedker i Wales der laver nogle fede børnemøbler, en glaspuster/glasdekoratør fra Norge som lave specielle glas, skåle m.m., hængekøjer fra Indonesien med henblik på videresalg, lidt møbler, hjemmelavet julepynt og andre ting man umiddelbart ikke støder ind i på hvert gadehjørne. Alt dette og meget mere kommer nok til undervej + et gavekoncept som også vil blive undestøttet af en webbutik. Gavekonceptet er ikke 100% gennemtænkt endnu, så det undlader jeg at beskrive.. Jeg arbejder selv tildagligt med udvikling/programmering af CMS systemer-webbutikker, så den del kræver ikke de stor omkostninger andet en tid fra min side. Spørgsmålet er jo også om det giver mening at trykker speederen helt i bund fra dag 1, eller om man skulle tage tingene i takt med at interessen kommer (webbutik). Logistikken og benene skulle jo gerne følge med.. mvh Per Fisker |
Held og lykke med det, at have butik er hårdt, men også meget hyggeligt. Dbh Martin |
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)