Hej folkens, Hvis nogen har lidt ledig reklameplads tilbyder iMania.dk i øjeblikket 10kr prlead + 4% af omsætningen gennem Partner Ads. Derudover vil jeg også sætte pris på lidt feadback på min affiliate kampagne - er der noget jeg gør helt skidt? Er der noget jeg kan gøre bedre?
Hvis folk gerne vil reklamere på din side, så ved jeg rigtig mange forventer mindst 2 kr. pr klik og gerne mere. Lad os tage 2 kr. pr klik
Hvis dit produkt koster i snit 200kr. Så skal du finde ud af hvor høj din konvertering er. Lad os sige den er 5%. Så vil en ud af 20 i gennemsnit købe.
Det giver intjening pr besøg på 10kr Skal du give affilaites 2kr. Skal du give dem 20%.
Altså jeg sender 100 besøg afsted til dig, og laver salg for 1000kr. Der forventer jeg ca. 200kr. Dermed skal din provision være 20%, og partner ads tager vidst 20% så derfor skal den være 25%, så partner ads for de 5% og affilliate tjener 20%. Dette giver os 2 kr pr klik.
Hvis så dette er opfylt. Så skal du have lavet nogle bannere hvis du ikke alledere har, som giver en masse kliks. Gerne noget Call to action på, sådan som "køb nu" "klik her og køb".
Hvis dette er fornuftigt så bør du nemt kunne tiltrække nogle affiliates.
Tak for tippet - i øjeblikket er det lidt svært at bruge. Da jeg både sælger iPad reparationer til 1700 og skærmfilm til 29kr er avancen jo ikke lige stor procentvist.