Max bank kan måske være en undtagelse - netop fordi de har så mange problemer, at de nok har mere travlt med at overleve end med at hjælpe kunderne. Er man oven i købet selv en presset kunde, så har man det ofte svært i en presset bank. Det har jeg selv oplevet, dengang Sparbank kæmpede for livet. Jeg ved udmærket hvad bank-problemer går ud på.
Kan godt være de er presset, derfor er afpresning vel stadig ulovligt, også selvom man er en bank ?
Når det så er sagt, så kan du være helt sikker på, at også Max bank er interesseret i gode kunder - de har ikke råd til andet.
De får ikke gode kunder af at behandle folk som skidt, det mister de i hvert fald bare kunder på, dårlige erfaringer spreder sig som ringe, specielt hvis de hjælpes på vej, derfor er det da en dårlig taktik Max bank fører sig.
Men du sidder i saksen, prisen er høj og dialogen er skidt. Glem alt om at kontakte en advokat. Du kan godt søge rådgivning hos en, men jeg tvivler på, at du får noget ud af det. Du har ikke mange muligheder, men hvis jeg var dig, ville jeg bruge pengene og energien på noget andet - nemlig at få give banken et godt indtryk. Få strammet forretningsplanen op, lave revisorpåtegnede budgetter og så bede om et møde, hvor du, din revisor, rådgiveren og dennes chef deltager. Kontakt ikke chefen direkte (så bliver du opfattet som ballademager) - men spørg pænt rådgiveren om f.eks. erhvervschefen eller filialdirektøren kan deltage i møde
Jep, det kan man godt sige, og det koster mig som sagt dyrt, og bliver måske firmaet død hvis de fortsætter på den måde, skat er ikke glade for ikke at få deres penge, specielt ikke når det sker jævnligt, og det har min bank med at gøre, hvis ikke de får deres vilje helt tiden, eller deres ønsker/krav som de selv skriver, i deres truende emails.
Har allerede lavet en "plan" med filialchefen, og har også fulgt den til punkt og prikke, men de ville lige pludselig have mere end aftalt, dvs. det beløb de selv er kommet frem til, og da de ikke fik dette, blev tonen lige pludselig en helt anden, de laver tilbagetrækninger der er dækning for, og tager 500,- pr. tilbagetrækning af pbs og 300,- pr. tilbagetrukket manuel betaling, og siger lige pludselig de betaler ikke er godkendt / aftalt med dem, som de skriver de fremover vil have kontrol over, så er min tolerance altså overskredet.
Bed ALDRIG om en ny rådgiver - i bedste fald får du nej, i værste fald får du skabt en endnu større modspiller. Sats på at banken giver dig en ny rådgiver, hvis du er heldig. Ellers må du elske den du har.
Det er ikke engang faldet mig ind, vil ikke have en ny rådgiver, vil have min gamle tilbage, dvs. flytte bank over til Nordea hvor han sidder, men for at gøre dette skal jeg lige skrabe en masse penge sammen først, og rimeligt hurtigt, mens firmaet stadig eksistere, hvilket ikke varer ved hvis trælaster og skat ikke får deres betalinger, fordi banken føler sig for magtfulde.
Så mit råd er klart at undgå Max bank som selvstændig, som du selv skriver har de rigeligt problemer selv, så er ikke i stand til at hjælpe en, hvis man har brug for sin bank.