Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger bank/bankrådgiver, som har god forståelse for selvstændige

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Max bank kan måske være en undtagelse - netop fordi de har så mange problemer, at de nok har mere travlt med at overleve end med at hjælpe kunderne. Er man oven i købet selv en presset kunde, så har man det ofte svært i en presset bank. Det har jeg selv oplevet, dengang Sparbank kæmpede for livet. Jeg ved udmærket hvad bank-problemer går ud på.

Når det så er sagt, så kan du være helt sikker på, at også Max bank er interesseret i gode kunder - de har ikke råd til andet.

Men du sidder i saksen, prisen er høj og dialogen er skidt. Glem alt om at kontakte en advokat. Du kan godt søge rådgivning hos en, men jeg tvivler på, at du får noget ud af det. Du har ikke mange muligheder, men hvis jeg var dig, ville jeg bruge pengene og energien på noget andet - nemlig at få give banken et godt indtryk. Få strammet forretningsplanen op, lave revisorpåtegnede budgetter og så bede om et møde, hvor du, din revisor, rådgiveren og dennes chef deltager. Kontakt ikke chefen direkte (så bliver du opfattet som ballademager) - men spørg pænt rådgiveren om f.eks. erhvervschefen eller filialdirektøren kan deltage i mødet. Bed ALDRIG om en ny rådgiver - i bedste fald får du nej, i værste fald får du skabt en endnu større modspiller. Sats på at banken giver dig en ny rådgiver, hvis du er heldig. Ellers må du elske den du har.

Venlige hilsener,

Jens

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 21:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk på at en bankmand er en der vil låne dig en paraply når solen skinner men som forlanger få den tilbage når det regner..  Surprise

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:57

Jens Myhren Thomsen:
Max bank kan måske være en undtagelse - netop fordi de har så mange problemer, at de nok har mere travlt med at overleve end med at hjælpe kunderne. Er man oven i købet selv en presset kunde, så har man det ofte svært i en presset bank. Det har jeg selv oplevet, dengang Sparbank kæmpede for livet. Jeg ved udmærket hvad bank-problemer går ud på.

Kan godt være de er presset, derfor er afpresning vel stadig ulovligt, også selvom man er en bank ?

Jens Myhren Thomsen:
Når det så er sagt, så kan du være helt sikker på, at også Max bank er interesseret i gode kunder - de har ikke råd til andet.

De får ikke gode kunder af at behandle folk som skidt, det mister de i hvert fald bare kunder på, dårlige erfaringer spreder sig som ringe, specielt hvis de hjælpes på vej, derfor er det da en dårlig taktik Max bank fører sig.

Jens Myhren Thomsen:
Men du sidder i saksen, prisen er høj og dialogen er skidt. Glem alt om at kontakte en advokat. Du kan godt søge rådgivning hos en, men jeg tvivler på, at du får noget ud af det. Du har ikke mange muligheder, men hvis jeg var dig, ville jeg bruge pengene og energien på noget andet - nemlig at få give banken et godt indtryk. Få strammet forretningsplanen op, lave revisorpåtegnede budgetter og så bede om et møde, hvor du, din revisor, rådgiveren og dennes chef deltager. Kontakt ikke chefen direkte (så bliver du opfattet som ballademager) - men spørg pænt rådgiveren om f.eks. erhvervschefen eller filialdirektøren kan deltage i møde

Jep, det kan man godt sige, og det koster mig som sagt dyrt, og bliver måske firmaet død hvis de fortsætter på den måde, skat er ikke glade for ikke at få deres penge, specielt ikke når det sker jævnligt, og det har min bank med at gøre, hvis ikke de får deres vilje helt tiden, eller deres ønsker/krav som de selv skriver, i deres truende emails.

Har allerede lavet en "plan" med filialchefen, og har også fulgt den til punkt og prikke, men de ville lige pludselig have mere end aftalt, dvs. det beløb de selv er kommet frem til, og da de ikke fik dette, blev tonen lige pludselig en helt anden, de laver tilbagetrækninger der er dækning for, og tager 500,- pr. tilbagetrækning af pbs og 300,- pr. tilbagetrukket manuel betaling, og siger lige pludselig de betaler ikke er godkendt / aftalt med dem, som de skriver de fremover vil have kontrol over, så er min tolerance altså overskredet.

Jens Myhren Thomsen:
Bed ALDRIG om en ny rådgiver - i bedste fald får du nej, i værste fald får du skabt en endnu større modspiller. Sats på at banken giver dig en ny rådgiver, hvis du er heldig. Ellers må du elske den du har.

Det er ikke engang faldet mig ind, vil ikke have en ny rådgiver, vil have min gamle tilbage, dvs. flytte bank over til Nordea hvor han sidder, men for at gøre dette skal jeg lige skrabe en masse penge sammen først, og rimeligt hurtigt, mens firmaet stadig eksistere, hvilket ikke varer ved hvis trælaster og skat ikke får deres betalinger, fordi banken føler sig for magtfulde.

Så mit råd er klart at undgå Max bank som selvstændig, som du selv skriver har de rigeligt problemer selv, så er ikke i stand til at hjælpe en, hvis man har brug for sin bank.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:

Husk på at en bankmand er en der vil låne dig en paraply når solen skinner men som forlanger få den tilbage når det regner..  Surprise

He he, præcis samme forklaring som min tidligere bankmand brugte....;)

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 22:15

Hej Rene,

Undskyld jeg er meget direkte, men det lyder ærlig talt som om, at banken har opgivet dig, og nu kun forsøger at klemme så mange kroner ud af dig som muligt. Årsagerne hertil kan være mange, men er ret beset ligegyldige nu. Problemet er det samme uanset hvad, og du sidder på så tynd is, at du skal passe overordentligt meget på. Som tingene ser ud, kan du næppe skifte bank, så du må leve med den du har.

Det første du skal gøre, er at lægge alt vreden på hylden. Du har helt givet ret i mange af dine påstande, og jeg forstår så udmærket hvad du mener, men det hjælper dig ikke. Tværtimod gør din utilfredshed det svært for dig at forbedre dialogen. Indstil dig en gang for alle på, at Max Bank er din ven, og at I begge skal have det bedste ud af situationen. Jo mere gal i skralden du er over din rådgiver, det ene og det andet gebyr, truende emails, det du opfatter som afpresning osv., jo længere væk bevæger du dig fra løsningen.

Jo større problemer man er i, jo mere positiv har man behov for at være. Selvom du skulle vinde en sag omkring afpresning, så hjælper det dig ikke. Du er jo heller ikke meget for retssystemet i forvejen, vel? :-)

Tænk udelukkende på positive tanker som hjælper dig videre i sagen lige nu. På den måde får du det også meget bedre med dig selv, og kan drive din forretning endnu bedre - hvilket lige præcis er det du har allermest behov for lige nu. Jo flere kroner du får i kassen, jo hurtigere kan du komme på ret køl igen.

Godnat herfra :-)

Jens

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:29

Jens Myhren Thomsen:
Du er jo heller ikke meget for retssystemet i forvejen, vel? :-)

He he, der ramte du vist plet....;)

Jens Myhren Thomsen:

Hej Rene,

Undskyld jeg er meget direkte, men det lyder ærlig talt som om, at banken har opgivet dig, og nu kun forsøger at klemme så mange kroner ud af dig som muligt. Årsagerne hertil kan være mange, men er ret beset ligegyldige nu.

Det er helt okay, jeg har samme opfattelse.

Årsagen er helt klart at vi ikke kan sammen, de vil have mere kontrol, og jeg passer bedste mig selv, det vidste min tidligere rådgiver også, og havde respekt for dette.

Jens Myhren Thomsen:
Jo flere kroner du får i kassen, jo hurtigere kan du komme på ret køl igen.

Nemlig, $$$ skal der til, også derfor man er godt træt af disse dårlige betalere, der mener jeg skal betale for det udførte arbejde, jo hurtigere jeg får "vendt" bøtten, jo hurtigere kan jeg komme ind i en ny bank, og det bliver så snart at regnskabet viser en væsentlig og tydelig fremgang, har jeg fået oplyst af de 2 banken jeg kunne være interesseret i at skifte til, indtil da forsøger jeg at klare mig udenom banken, så vidt som muligt, dvs. lade betalinger krydse henover trælasten osv.. hvor jeg har kontrol over hvor pengene lander, har også lavet en aftale med dem om at jeg modtager tilbagemeldinger på når de modtager betalinger, så er igang med at lave lidt opretning på disse problemer...;)

Jens Myhren Thomsen:
Godnat herfra :-)

I lige måde.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:22

Louise Andersen:

Jeg søger en bank/bankrådgiver, som har en god forståelse for selvstændige. Jeg har tit oplevet at min bankrådgiver ikke har forståelse for min variable indkomst. Som i alle jo ved, er det ikke sikkert, at ens løn falder til den første, men måske den 10. eller 15. i hver mdr. I nogle mdr. tjener man måske ikke noget og i andre tjener man rigtig meget, og regningerne skal jo betales alligevel.

Er der nogle derinde, som kan anbefale en god bank og evt. en bestemt rådgiver ?

Det afgørende er ikke, hvilken bank man har, men hvilken rådgiver man har. Du er allerede inde på det i dit spørgsmål.

Har man den rigtige rådgiver, som man kan kommunikere med, så kan alt lade sig gøre. Og modsat, hvis man ikke har den rigtige rådgiver.

Jeg synes den metode, som Jens angiver, lyder som den rigtige. Send en beskrivelse af dig selv og din situation til en række (4-5) filialchefer, og lad dem finde en rådgiver, som passer til din situation.

Derefter skal du tage et møde med hver af disse rådgivere, og flytte dit engagement over til den rådgiver, som du selv synes du fungerer bedst sammen med.

Hvis du efter 1-2 år finder ud af, at dit valg var forkert, eller din rådgiver flytter, så overvej at flytte med din rådgiver, eller gentag processen med at finde en ny bank.

En bank er ikke noget man er gift med (med mindre økonomien går rigtig skidt), og man bør generelt stille krav til sin bank, og udfordre sin rådgiver på de forslag, som vedkommende stiller.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:59

Også skete det forventede, nemlig at Max bank gik konkurs, selvom det koster flere deres arbejde, har jeg svært ved ikke at være en smule begejstret for dette, håber dog bare ikke at Finansiel Stabilitet lader de samme kører showet som de gør i dag, for så har denne konkurs ikke rigtigt ændret noget.

Men nu må vi der er låst i Max bank se hvad fremtiden bringer...

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 06:48

De sunde kunder fra Max Bank sælges til en anden bank, og de usunde kunder ender hos Finansiel Stabilitet.

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 08:42

Hej René,

Det er tilsyneladende meget få kunder, som ender i den "røde del" - så nu har du måske en enestående chance for at få et godt forhold til det overtagende pengeinstitut. Hvis jeg var dig, vil jeg hurtigt bruge en hel del energi på at få lavet noget gennemført materiale - evt. i samarbejde med din revisor - så du er klar på aftrækkeren, når Sparekassen Sjælland har fået slugt Max Bank. Det er ikke sikkert det hjælper, det er ikke sikkert du får en ny kontaktperson, men der er sgu' en chance som er dum at forpasse. God fornøjelse :-)

Venlige hilsener,

Jens

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)