Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger bank/bankrådgiver, som har god forståelse for selvstændige

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg søger en bank/bankrådgiver, som har en god forståelse for selvstændige. Jeg har tit oplevet at min bankrådgiver ikke har forståelse for min variable indkomst. Som i alle jo ved, er det ikke sikkert, at ens løn falder til den første, men måske den 10. eller 15. i hver mdr. I nogle mdr. tjener man måske ikke noget og i andre tjener man rigtig meget, og regningerne skal jo betales alligevel.

Er der nogle derinde, som kan anbefale en god bank og evt. en bestemt rådgiver ?

Venlig hilsen

Louise

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 20:30

Jeg kan bestemt.

Jeg ved ikke, hvordan han har det med at blive stillet til skue i et offentligt forum, så kontakt mig gerne på martin snabela comboweb.dk og jeg fortæller mere.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Findes der banker der ikke vil have betaling til tiden :)?

Det vil jeg da også meget gerne høre om - jeg er træt af at betale til tiden, måned efter måned !

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:59

Hej Louise,

Grundlæggende kan godt indstille dig på, at stort set alle banker og bankrådgivere fungerer nogenlunde ens. Der er ikke nogen banker som generelt er mere "large" og forstående end andre. Jeg har ind i mellem set nogen komme med meget grove generaliseringer om navngivne banker her på Amino, og jeg mener at det i al væsentlighed er noget sludder.

Hvis ikke du har et godt forhold til din nuværende bank, kan det selvfølgelig godt være rådgiverens fejl, men i mange tilfælde er det altså kunden - dvs. dig - som ikke har været god nok til at kommunikere og formidle realiteterne. Det lyder lidt som om, at dialogen er lidt på "bagkant" - altså når pengene mangler i kassen. Det er altid et meget skidt udgangspunkt for et samarbejde, og det kan givetvis betyde at tilliden er blevet brudt. Hvis du har oplevet banken kontakte dig omkring problemer, så er det helt sikkert for sent at gen-etablere et godt forhold.

Når det er tid at skifte bank, så lav en god beskrivelse af dig selv, din økonomi og dine forventninger til samarbejdet. Send det som et brev til 3-4 lokale filialdirektører og bed dem om at formidle brevet videre til den rådgiver, som bedst vil passe til situationen. Så skal du se løjer! Dette fungerer milevidt bedre end at troppe tilfældigt og få fat i den helt forkerte rådgiver - eller endnu værre - at ringe uanmeldt på telefonen. You never have your second chance to make your first impression.

Kommer du ind i varmen det rigtige sted, er det vigtigt at du er meget åben, informerede og kommunikerer evt. problemer i god tid. Modsat af hvad mange tror, er banker på ingen måde allergiske overfor problemer - det er derimod allergiske overfor kunder som ikke spiller med åbne kort og reagerer i tide.

Blot et par tanker, jeg håber det er noget du kan bruge.

God fornøjelse!

Venlige hilsener,

Jens

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:07

Et godt råd er i hvert fald at holde dig langt væk fra MAX Bank, de har i hvert fald ikke forståelse for selvstændige, og slet ikke hvis man faktisk har brug for banken i den forbindelse.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:09

Jens Myhren Thomsen:
Modsat af hvad mange tror, er banker på ingen måde allergiske overfor problemer

Okay, er du bankmand eller ?

For det er lige modsat det jeg har fået af vide, af flere bankfolk, og de sidder altså i forskellige banker, og jeg er IKKE kunde hos dem, kender dem bare privat.

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:10

Hej Jens, 

Tak for dit svar.. du har jo ret, men synes bare jeg mangler en god og forstående bank.

Louise

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 21:16

Hej Rene,

(undskyld den manglende apostrof, jeg har lidt bøvl med mit tastaturopsæt...)

Vi får da skrevet lidt sammen i aften, hva? :-)

Nej, jeg er bestemt ikke bankmand, men jeg har selv stor erfaring med banker, og jeg har hjulpet en række virksomheder med at få et godt forhold til deres banker, rådgivet omkring strategi ved bankskifte osv.

Hvis banken ellers har tillid til personen, så man man i rigtigt mange tilfælde finde fornuftige løsninger på selv store problemer. Det er nemlig en god forretning for banken. Men er tilliden brudt, så er tolerancen overfor problemer mikroskopisk. Det er sagens kerne, og det er der ofte mange som glemmer når "banken er dum".

Venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 5. Jun 11
Skrevet kl. 21:18

Hej Louise,

Louise Andersen:

Tak for dit svar.. du har jo ret, men synes bare jeg mangler en god og forstående bank.

Alle banker er generelt gode og forstående, ellers ville de ikke være i markedet. Men der er selvsagt grænser for godheden og forståelsen alle steder, og inden du går i gang med at skifte bank, så skal du alvorligt overveje om der er noget du kan gøre bedre i din nye bank. Et godt skridt er simpelthen at spørge din potentielt nye bank om hvad de forventer af deres kunder. Så ved du, hvad du har at forholde dig til.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 21:25

Jens Myhren Thomsen:

Hej Rene,

(undskyld den manglende apostrof, jeg har lidt bøvl med mit tastaturopsæt...)

Vi får da skrevet lidt sammen i aften, hva? :-)

Helt okay, jeg ved hvem du mener...;) også uden ´

Ja, det er da hyggeligt, efter sådan en lang søndags arbejdsdag, det var jo tørvejr, dvs.. tagvejr...;)

Jens Myhren Thomsen:
Hvis banken ellers har tillid til personen, så man man i rigtigt mange tilfælde finde fornuftige løsninger på selv store problemer. Det er nemlig en god forretning for banken. Men er tilliden brudt, så er tolerancen overfor problemer mikroskopisk. Det er sagens kerne, og det er der ofte mange som glemmer når "banken er dum".

I mit tilfælde er det nok fordi banken fusioneret fra skælskør bank til Max Bank, og min egen rådgiver i den forbindelse har skiftet til Nordea, da han ikke brød som om de nye "rammer" Max bank havde overfor deres kunder, i den forbindelse fik jeg så udpeget en rådgiver, som jeg slet ikke kan med, men i dårlige tider ( efter 3 måneders sygdom = 3 måneders manglende omsætning ) , så er det ikke nemt at finde en ny bank desværre, og det koster mig dyrt dagligt, i "dummebøder" fra banken, og løbende urimelig krav fra deres side af, må nok tage min tidligere bankrådgivers råd omkring dette, og kontakt en advokat.

Så det er ikke kun mig der ´mener min bank i urimelig, men også andre bankfolk, et tidligere kunde der selv er bankdirektør, og et par kollegaer som aldrig har oplevet noget lignede.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)