Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betinget Facebook konkurrence er det ok ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner

Jeg er i gang med at lave en konkurrence om en uges gratis ferie på skiferie i Italien, der skal trækkes lod blandt "fans" på facebook siden.

Jeg tænkte på at gøre lodtrækningen afhængig af at der er min. 1000 fans på lodtrækningstidspunktet, er det mon ok ?

De bedste hilsener

Finn

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 15:27

Hej Finn

Såfremt du vil lave en konkurrence på din Facebook side, er "vi trækker lod ved 1000 fans"-metoden rigtig fin. På den måde kan du få folk til at dele konkurrencen frivilligt. Det er hverken mod Facebooks regler eller markedsføringsloven at gøre det på den måde. Dog skal du være opmærksom på, at tilmelding til konkurrencen skal ske gennem en tredjeparts-applikation på Facebook. Du må altså ikke bare trække lod blandt de 1000 mennesker, som er fans eller kræve at folk synes godt om et opslag på væggen for at deltage. 

Se eksempel her, som har givet en markant fanvækst: GrowingFeet Facebook konkurrence og evt. også denne, som er rimelig ny.

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 15:33

Jeg skal selv til at lave en facebook konkurrence og har også undersøgt facebook´s guideline.

Prøv og tag et kig her. http://www.facebook.com/promotions_guidelines.php det er jo svært ikke at overtræde reglerne hvis konkurrencen skal være betinget af, at deltagerne skal invitere eller "like" produktet for at deltage. Dog ser vi man konstant firmaer som overtræderne reglerne uden problemer.

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 15:35

Hvorfor er det lovligt ifl. Facebook hvis men benytter et 3. parts program? og hvis man skal bruge et program, kan så anbefale et program til det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 16:26

webeksperten:
Hvorfor er det lovligt ifl. Facebook hvis men benytter et 3. parts program?

Hej Webeksperten

Det er ikke i sig selv lovligt, hvis man benytter en 3. parts applikation, men som Facebooks guidelines siger, så er det påkrævet at konkurrencen bliver udskrevet gennem en sådan applikation: "Promotions on Facebook must be administered within Apps on Facebook.com, either on a Canvas Page or an app on a Page Tab"

webeksperten:
kan så anbefale et program til det?

Jeg har ikke et bestemt program jeg kan anbefale, men der findes nogle forskellige, f.eks. WildFire og Northsocial.com, som tilbyder konkurrencer, som man selv kan opsætte og administrere løbende. Jeg har dog prøvet begge dele, og synes det virkede uoverskueligt. Jeg oplevede problemer med bl.a. oversættelse og opsætningen. Herudover synes jeg pludselig prisen blev højere end forventet, da der pludselig også stod, at man skulle betale ekstra afhængig af, hvor mange der deltog. 

Jeg laver derfor selv disse applikationer til mine kunder, så de er tilpasset den enkelte kundes grafiske profil samt ønsker. 

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 18:22

Hej Kasper 

Tak for dine gode indlæg, spændende læsning, jeg har lagt mærke til at der er sket en "opstramning" på FB omkring hele konkurrence emnet og var blevet noget i vildrede, det her skaber forståelse de nye forhold.

Må man spørge hvad du ca. tager for at hjælpe dine kunder, med sådan en opgave ?

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 18:29

Hej Webeksperten

Tak for indlæg, jeg var også kommet frem til at reglerne er temmeligt vanskelige, jeg har mistet en FB gruppe med +4000 medlemmer, uden jeg ved hvorfor, men har måske overtrådt et eller andet.

Så hvis jeg skal lave mere på FB, skal det være helt iorden, ellers er det for dyr og usikker markedsføring, hvis man pludseligt mister hele arbejdet.

De bedste hilsener

Finn

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 18:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Finn

Grunden til at din gruppe er forsvundet er nok, at Facebook er i gang med at rydde op i grupperne, læs evt. denne artikel: Skrot din Facebook gruppe og lav en Facebook side nu! 

Finn Pedersen:
Må man spørge hvad du ca. tager for at hjælpe dine kunder, med sådan en opgave ?

Det afhænger selvfølgelig af, hvad der skal laves, men prisen for en konkurrenceapplikation som denne ligger normalt på mellem 1200 - 1500 kr. + moms (oktober, 2011). 

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 21:37

Hej Kasper

Du får lige 5 stjerner, for god og saglig information om de forsvundne FB grupper.

Tak.

Vender tilbage, hvis jeg beslutter mig for konkurrencen.

De bedste hilsener

Finn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)