Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrence til Facebook fanside

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino venner

Jeg har lavet en Facebook "like" side til skiferie i Italien,  jeg tænker nu på at lave en konkurrence, med en gratis skiferie uge.

Hvad er jeres erfaringer med FB konkurrencer, er der det mest for "sjov" folk tilmelder sig, eller er det en seriøs salgskanal.

De bedste hilsener

Finn

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 01:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Finn,

Jeg er aldrig glad for at høre ordet salgskanal fra folk der står på tærsklen til at træde ind på Facebook.

Det er ikke en salgskanal, og hvis synet på Facebook er sådan, så laver man med statsgaranti 8 ud af 10 klassiske fejltrin i sin håndtering af dyret.

Se i stedet på det som et sted at føre dialog, for det er hvad det først og fremmest er. Du skal ind og møde folk der er interesserede i skiferier i Italien - du skal ikke ind og sælge dem noget.

At de måske i sidste ender vælger at købe noget af dig, er den afledte bonus der er af et godt facebookeventyr.

Det er faktisk en ret god øvelse at sætte sig for aldrig at sælge noget som helst i sin facebookhåndtering. Da vil fokus blive rettet mod at få siden til at give mening uden den er et reklamehelvede. Når facebooksider er det sidstnævnte har de svært ved at virke - når de er det førstnævnte så tiltrækkes nye øjne, og flere og flere vil automatisk trykke synes godt om siden.

En konkurrence er fin, men lad være med at lave den for at sælge noget. Lav den for at åbne en fest om skiferier, og bliv inde ved festen og snak om det fede ved skiferier i Italien. Du skal skabe lysten hos folk til at købe - i stedet for at fortælle dem de kan købe. Det sidste kan de nemlig godt selv regne ud.

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 18:26

Hej, Finn.

Som Thomas skriver; Facebook er ikke en salgskanal, men hvis de likes du har, er interesserede skirejsende, kan du ikke skamme dig over, at linke til din hjemmeside, og skrive at du ligger konkurrencer ud på hjemmesiden o.lign.
- Det er blot min mening. 

Læg konkurrencen på din hjemmeside i stedet for, og lav/få lavet en flot velkomstside til din Facebook-side, hvor du hurtigt og kort fortæller hvad din side omhandler, og at man på hjemmesiden kan deltage i konkurrencer mm.

Ellers kan du evt. smide din konkurrence i en Facebook-annonce :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll.

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 18:38

Hej Thomas

Super indlæg, lækker vinkel på sagen.

Jeg tager dine synspunkter til mig, men kan nu godt lide at kalde en spade for en spade, og kan godt se dine tanker om det indirekte salg i stedet for det direkte salg.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 4. Jul 09
Skrevet kl. 19:51

Hej Sebastian

Jeg skulle lige vende din ide engang, men kan godt se der er en række fordele i at lægge konkurrencen på hjemmesiden i stedet for på FB.

Man kunne jo stadigt forbeholde konkurrencen for "likerne", men lægge konkurrencen på hjemmesiden og bruge den direkte markedsføringseffekt der.

God ide - tak for det

De bedste hilsener

Finn

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 20:36

Hej, Finn.

Det var så lidt.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17

Hej måden du kan gøre det på er ved at lave en såkaldt like bait konkurrence jeg vil gerne gå i detaljer over en pb...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)