Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflæs efter alt # anchor tegn i URL via PHP

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers kunne det gøres sådan:

1) Javascript læser url (intet problem)

2) Javascript bruger ajax til at sende til serveren hvis det skal behandles

3) retur udfører noget iht. retur fra serveren

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:50

Gade: Du kan se her: http://kiss.as/anchor.php (jeps det var den side jeg faldt over da jeg undersøgte problemet).

Niels: Ja. Det tror jeg nok også er den "Korrekte" måde at gøre det på.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:10

$_SERVER['REQUEST_URI']

giver jo url,

så kan du jo pille den fra hinanden

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:28

J. Deleuran -> Så har jeg, og mange andre, i hvert fald overset et eller andet. Du kan selv prøve at se min lille demo opstilling her :-). REQUEST_URI har ikke værdien af anchor-tag med, desværre.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:36

$_SERVER['...

Alt fra anchor-tag og frem bliver slet ikke sendt til web-serveren, så det er en umulighed uden noget AJAX eller andet Javascript...

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 15:15

Skype-Blush

øhm -jeg er asp-ekspert, og der findes løsningen jo (edit: åbenbart heller ikke), og php er jo asp overlegen på alle områder, så troede at der fandtes tilsvarende mulighed i php, og at det var denne, som jeg havde googlet mig frem til...

Jeg beklager fejlen, og må så hellere hoppe ud i det gode vejr, så jeg ikke spammer flere, med forkerte oplysninger. :D

Go' weekend

ps. hvis serveren understøtter asp, kan du jo lægge det lille asp-script ind for at hente anchorpoint -

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Vejle
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:24

Ville umiddelbart som Kim påpeger bruge GET variablen til at hive det ud med fx www.dinside.dk?e=hundemad

Hvis du så har to emner du vil søge på med fx www.dinside.dk?e=hundemad#kattemad, ville jeg inden jeg behandler dataene tjekke om der forekommer en # og opdele af andet herefter i et array. Det er lidt mere teknisk, men burde godt kunne lade sig gøre.

- Mvh Simon Jørgensen
www.Avali.dk - Online Markedsføring

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 15:35
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:15

Simon Jørgensen:

Ville umiddelbart som Kim påpeger bruge GET variablen til at hive det ud med fx www.dinside.dk?e=hundemad

Hvis du så har to emner du vil søge på med fx www.dinside.dk?e=hundemad#kattemad, ville jeg inden jeg behandler dataene tjekke om der forekommer en # og opdele af andet herefter i et array. Det er lidt mere teknisk, men burde godt kunne lade sig gøre.

Det kan ikke lade sig gøre. Jeg kunne sagtens bruge GET, men det vil give forskellige URL'er, hvor i mod side.php#test1 og side.php#test2 er at betragte som den samme side/URL. 

Løsningen ligger i at JS kommunikere indholdet af anchor til PHP, som så danner siden.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)