Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan det løbe rundt - forstår ikke rigtigt at der er penge i det

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige fået en avis med indlæg en  salgs reklame for en Jaguar -E-type som mode til

35  kr incl porto 

det jeg ikke kan se er økonomien 

En A4 i fire farver trykt på begge sider, foldet og lagt ind i en avis

lad os sige 25.000 aviser hvad koser et indlæg  ?   1 kr. ?

25000 stk A4  ??+                                  2 kr. ?

produktion og foto                                     25.000 kr ?

ialt ca 100.000 kr

35 kr pr stk er incl moms       uden moms           28 kr 

porto                                                       

som økonomi maxi ? til  19 kr .? 

hvis de af en eller anden grund kan sendet til    10 kr

så er der                                                        18 kr tilbage 

bil og æske                                                     10 kr.

8 kr i db  så skal de kunne sælge 12.500 biler ? 

regnestykket kan stilles op forskelligt men jeg har svært ved at se at det skulle være en god forretning

er der nogle andre forslag til omkostnings beregning

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 10:49

øhh glemte lige foto af brochuren 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 11:11

Ja det ser umiddelbart lidt underligt ud.

Mit bud er at de investerer i et fremtidigt salg.

Hvis en kunde går i gang med at samle på modelbilerne, så bliver det til et noget større salgsbeløb hvis der fx sælges i alt 50 biler til en kunde.

Det er sikkert også kun den første bil der koster 35 kr, resten nok noget mere.

Det er lidt samme trick som alle gaverne når der oprettes abonnement på et månedsmagasin som fx illustreretvidenskab, komputer etc.

Derudover kan der være markedsføringstilskud fra leverandøren, og der kan også være indtægter fra evt. reklamer der sendes ud sammen med den første modelbil.

mvh

Lars Kristensen

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:12

Hej,

Jeg tror ikke dit regnestyk holder i forhold til prisen for indrykning. 25.000 A4 i 4-farver koster ca. 6000kr i produktion hos lasertryk.

Hvad prisen har været for, at få lov til at ligge i det avisen er svært at svare på, men tror næppe det render op i de kr. 100.000 du regner dig frem til.

Du kan jo evt. tjekke priserne på en A4 side i din lokalavis :-)

De tjener måske ikke penge på, den bil du køber - men hvis jeg kender de tilbud, så binder du dig til at købe min. 2 biler til normalpris (kr. xxx,xx eller noget i den stil. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 11:13

Den er da fin nok!

Du fik vist heller ikke lige læst at der er tale om et løbende abb. som fornys automatisk medmindre du afbestiller, - og du er nok ikke den eneste.

Derudover er dit regnestykke fuldstændigt forkert, - men skulle det endelig give underskud har det i sig selv også en værdi. Herudover kan datterselskaber opkøbe lagre af usolgte eksemplarer, løbende abb. kan fremskrives som værdier og finansieres etc. etc. etc. - og til slut kan det hele afhændes som introduktionsgaver til abb. på f.eks blade og magasiner, - enten i samme firma eller som underleverandør ved reklamekampagner.

Så, - det kan skam sagten løbe rundt, - og lidt til ;)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 12:31

hej der står højt og tydeligt ingen abonnement eller købetvang 

mit regnestykke ikke nøjagtigt kun lige slynget ud - men alligevel så skal der sælges mange biler  men som du skriver så er der nok en hage alligevel

hvis du mener mit regnestykker er helt forkert hvad er så mere rigtig ?

Tilmeldt 12. Aug 11
Skrevet kl. 13:04

Du får skam et abb. som træder i kraft jf. deres forretningsbetingelser, som du tiltræder hvis ikke du benytter fortrydelsesetten. Du er ikke forpligtiget til at købe x-antal og kan når som helst udmele dig ved at ringe eller skrive.

Det er gjort 100 gange før, og i alle mulige varianter og det er skam en god forrretning.

Der er stort set alt galt i dit regnestykke.Det du gør forkert, er at du tager dit udgangspunkt i hvordan du tror det foregår Man køber ikke ikke reklamen på trykkeriet, annoncekampagnen hos avisen, og ikke portoen hos Post Danmark.

Jeg flyver f.eks udelukkende med SAS, - men jeg køber ikke mine billetter hos SAS, men hos DSB ;)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 13:15

Hej godt ord igen - den tekst du har indsat har jeg ikke men det kan jo være at jeg har misted den 

Mit regnestykke  er forkert det ved jeg - jeg har bare aldrig kunne få lavet noget lign. til priser der var til at betale.

Tilmeldt 12. Aug 11
Skrevet kl. 13:38

Jeg har lige fjernet teksten igen, fordi det ville være et brud på ophavsretten. Men hvis ikke den står i selve annoncen, så kommer den med pakken, og forretningsbetigelserne kan iøvrigt læses på deres hjemmeside.

Som skrevet før, - den forretning er set før. I "gamle dage" da jeg var yngre, var det jo postordrens kronede dage og her var den slags tilbud meget hyppige.

i USA hvor jeg handler meget, er der varianter i form af kuponer som amerikanerne er vilde med. Her køber man en ting og får så rabatkuponer til et supermarked for det samme beløb. Forretningen i det er for mig at jeg får procenter af det samlede varekøb. Psykologien i det er, at når nu bleerne og havregrøden er "gratis" (+ det man nu købte først) så er der råd til større bøffer på grillen, - og ingen barbercue uden gæster og drikkelse. Got the point?

Så er der så meget forretning, hvor man ikke lige umiddelbart kan se fidusen. Men den er der. Vær helt sikker på det.  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)