Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne hos Godaddy, erfaringer og andre spørgsmål

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen ganske kort;

Jeg oplevede det selv for et par år siden. Efter domænet blev kapret, forsøgte de at sælge det tilbage til mig, naturligvis til overpris.

Hvis man googler lidt rundt, kan man også finde andre gode eksempler på folk der har fået samme behandling.

Jeg siger ikke de snyder alle, jeg siger bare at man skal være meget opmærksom når man handler med dem ;)

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:50

-> Lasse

Jeg er ikke sikker på at jeg er helt med.

Mener du med kapret at domænet bliv overført til en anden brugers konto i GoDaddy? og dette skete uden din accept?

Kan det hænge sådan sammen at du måske glemte at betale for den årlige fornyelse af domænet og den så dermed gik i redemption period, hvor registratoren kræver en service gebyr?

Eller gik den længere ud, hvor domænet på grund af manglende betaling af den årlige fornyelse, blev slettet og domænet derefter blev registreret af en anden person, som så krævede en overpris fra dig?

Eller er det GoDaddy selv, der tog domænet fra din konto uden din vidende og bagefter krævede en overpris?

Det lyder mystisk at GoDaddy selv skulle være indblandet i noget fusk.

Jeg tror nærmere at domænet, som skrevet ovenover, pga. manglende årlige fornyelse blev slettet eller røg på GoDaddy's Expired Auction list, hvor GoDaddy tilbyder deres medlemmer at byde på domæner, der er ved at blive slettet (i denne periode kan domæne-ejeren stadig nå at forny og genetablere domænet).

Hvorefter en anden person så enten har budt og købt den i GoDaddy's Expired Auction list eller hvis den blev slettet registrerede den på ny.

Efterfølgende har personen krævet overpris fra dig. Enten ved at du kontaktede personen eller personen kontaktede dig.

Eller hvordan hænger den sammen?

Kommer snart...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:54

Jeg kan ikke anbefale Godaddy til Wp installationer, og deres domæner er låst i 60 dage

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 16:09

H∑nning:

Jeg kan ikke anbefale Godaddy til Wp installationer, og deres domæner er låst i 60 dage

Nu skal jeg ikke forsvare GoDaddy, men jeg bliver nød til at korrigerer, det du skriver.

Når du siger WP-installationer, går jeg ud fra at du taler om GoDaddy's hosting service og ikke deres Domæne-registrering-service. Da jeg aldrig har anvendt GoDaddy's hosting service kan jeg ikke sige noget om det, så du kan ha' meget ret i det du skriver. Men igen er det nødvendigt lige at pointere at det er GoDaddy's domæne-registrerings-service, der var relevant i forhold til det OP'en spurgte om.

Vedr. at domænet er låst fast i 60 dage, ja det er den. Og det er den også i alle andre registratorer man registrerer .com-domæne hos. Det er et krav fra ICANN og er ikke noget specifik GoDaddy lås.

Alle registratorer skal "låse" .com-domænet fast i 60 dage. Sådan er reglerne.

:)

Kommer snart...

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:34

Jeps det var ganske rigtig meget mystisk, men ikke desto mindre blev domænet overført til GoDaddy midt i en betalingsperiode (jeg betalte domænet årligt). Derefter forsvandt fakturaen for perioden fra deres kontrolpanel. Jeg havde dog stadig min kvittering for betaling på email.

Havde det nu været et domæne som var vigtigt for mig, havde jeg da helt sikkert kæmpet for at få det igen. Men på daværende tidspunkt blev det kun brugt som addon til et andet domæne, og sitet var ikke længere aktivt, så jeg lod dem have det - men jeg købte det tilbage efter de opgav at få mig til at betale overpris, og selv lod det udløbe :)

Nu løb jeg lige mine gamle mails igennem, og kan desværre ikke finde dem der har med domænet at gøre, men jeg fandt da lige ud af, at det er tættere på 6 år siden og altså ikke kun "et par".

Når det så er sagt, så må det jo være op til folk selv om de vil handle med dem - men mig får de aldrig som kunde igen ;)

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 16:42

Tak for dit svar Lasse.

Ja, det er op til folk selv om de vil handle med dem. Jeg gør i hvertfald. :)

Kommer snart...

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)