Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne hos Godaddy, erfaringer og andre spørgsmål

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er i opstartsfasen med min nye virksomhed og ikke helt erfaren på det web baserede område. Jeg har fundet domænen til min virksomhed og .dk er ledig. Når jeg så forsøger at købe mig til .com skriver den danske udbyder (Unoeuro) at domænet er optaget. Når jeg søger på domænet kommer jeg på godaddy.com hvor jeg kan købe den (dog til en betydelig højere pris) til ca. 370 kr. Jeg har læst både godt og ondt om godaddy, så jeg er lidt i tvivl om jeg skal handle med dem. Jeg vil udelukkende have fat i domænet, hosting mm vil jeg gerne have hos Unoeuro.

Hvis jeg køber domænet hos godaddy, kan jeg så efterfølgende flytte det til unoeuro eller skal jeg blive ved med at "bruge" godaddy og så linke til min webside hos unoeuro?

På forhånd tak.

Hilsen Henrik

Fra Maribo
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:21

Vælger du at købe hos dem så få domænet flyttet asap.

De har desværre en anden moral end de fleste, og kaprer gerne dit domæne hvis de har muligheden (og det har de når dine betalinger på forunderlig vis ikke er blevet registreret!).

Opdagelsesrejsende i informationsteknologi Big Smile

Mødested for professionelle og spirende kunstnere

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:53

https://auctions.godaddy.com/ køb og sælg dit domæne her , de har ingen moral , kan sagtens være en har sat sit domæne til salg hos dem og når der kommer en og vil købe til den pris de ønsker dette domæne  sælges  til  . så sælges de det til dig til overpris 

De køber dog ikke selv op , dem der ejer siden vis de ser aktivitet , så lavt er de ikke sunket , dog har de en auktion side på egen siden , jo nogle synes videre salg af domæner ikke det bedste og det synes jeg også  og det tilbyder de jo på egen side 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:57

Lasse Bidstrup:

Vælger du at købe hos dem så få domænet flyttet asap.

De har desværre en anden moral end de fleste, og kaprer gerne dit domæne hvis de har muligheden (og det har de når dine betalinger på forunderlig vis ikke er blevet registreret!).

Det var dog et påstand uden lige. Jeg ved ikke hvad du har oplevet hos dem, der får dig til at skrive sådan noget, men du må da meget gerne kort fortælle om det.

Jeg har haft konto hos dem i snart 10 år nu og aldrig haft problemer med dem. Faktisk er de en af de mest troværdige registratorer, jeg har anvendt og jeg har anvendt mange skal det lige siges.

Så Henrik du kan være helt rolig med hensyn til GoDaddy. Du kan, efter en 60-dages bindingstid, flytte domænet til hvilket som helst registrator du ønsker, men jeg vil anbefale dig til, at beholde domænet hos GoDaddy. De har gode priser og mange rabat-koder man kan anvende, hvis man går op i sådan noget.

Hvis du vælger at beholder domænet hos GoDaddy, kan du meget simpelt ændre navneserveren til dér hvor du vil hoste din hjemmeside.

Med det pris du skriver, er det nok fordi ejeren af domænet har sat den til salg på GoDaddy's auction side. Jeg har gode erfaringer med at, hvis man tilbyder ejeren et mindre tilbud, så er de tilbøjelig til at sælge det alligevel. Det skader ikke at prøve.

Hvis du er i tvivl om domænet er det værd, er du velkommen til at skrive en PB til mig, så skal jeg nok give dig min ærlige mening. Jeg har en del erfaring med køb og salg af internationale domæner.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 12:01

Hmm, det lyder da ik særlig betrykkende. Jeg har faktisk fundet ud af, at det domæne jeg gerne vil have er "optaget" af godaddy selv. De foreslår mig så, at de kan "forsøge" at købe det af dem der ejer det (som er dem selv -det glemmer de bare lige at fortælle) for beløbet PLUS  evt. omkostninger som der ikke er sat beløb på! Hold k... nogle fusker!

Jeg har valgt at ændre en smule i mit domæne således jeg både kan få .dk, .com osv. - det føler jeg er mere sikkert frem for at hænge på de der svinder...

Takker for input!

Hilsen Henrik

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:07

GoDaddy er en stor amerikansk virksomhed, med alt hvad der hertil følger. Priserne er lave, men du skal holde tungen lige i munden når du køber og sælger for ellers bliver det hurtigt dyrt. GoDaddy er dog på ingen måde svindlere eller utroværdige.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 12:15

Rittmo:

Hmm, det lyder da ik særlig betrykkende. Jeg har faktisk fundet ud af, at det domæne jeg gerne vil have er "optaget" af godaddy selv. De foreslår mig så, at de kan "forsøge" at købe det af dem der ejer det (som er dem selv -det glemmer de bare lige at fortælle) for beløbet PLUS  evt. omkostninger som der ikke er sat beløb på! Hold k... nogle fusker!

Jeg har valgt at ændre en smule i mit domæne således jeg både kan få .dk, .com osv. - det føler jeg er mere sikkert frem for at hænge på de der svinder...

Takker for input!

Hilsen Henrik

GoDaddy tilbyder som mange andre registratorer Private Registration, det vil sige at den reelle ejer's kontaktoplysnigner ikke er synlige, istedet er det GoDaddy's kontaktoplysninger der er tilgængelige.

Så bare fordi det ser ud til at det er GoDaddy, der er ejeren er det nok sandsynlig ikke det i virkeligheden. Der er slet ingen grund til at være mistroisk overfor GoDaddy. (Smile Jeg lyder som om jeg er ansat hos dem. Og det er jeg ikke bare for god ordens skyld.)

Nu hvor du alligevel har valgt et andet domæne, må du da meget gerne nævne hvilket domæne det var, der var tale om. :) Man er jo nysgerrig.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Sep 11
Skrevet kl. 12:28

ok ,det kan jeg godt se. Vidste ikke at det er godaddy der vises som ejer, når det faktisk er andre, som ejer det Smile Tak for info. Jeg har stort set valgt samme domæne bare med et s på så det blev: sampleclubs.com istedet for sampleclub.com Smile

Tak for hjælpen alle sammen!

Hilsen Henrik

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 12:39

Det er kun hvis registranten har valgt Private Registration at GoDaddy's kontaktoplysninger bliver vist. :)

Du kan se den rigtige ejer her:

http://who.godaddy.com/whois.aspx?domain=sampleclub.com&prog_id=GoDaddy

Og det ser faktisk ud til at den ikke står til salg i GoDaddy Auction, så jeg formoder at det pris du nævnte ovenover, var GoDaddy's Buy-service som de tilbyder, hvor de agerer som mægler imellem køber og sælger, så udover GoDaddy's Buy-service beløb skal man betale for selve domænet også.

Men nu har du jo valgt en anden en, så held og lykke med det. :)

Kommer snart...

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:19

Lasse Bidstrup:

Jeg har brugt godaddy i rigtigt mange år, og jeg kan ikke genkende det billed du stiller op med her, det er iøvrigt en af verdens allerstørste registratorer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)