Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med din kopimaskine eller printer...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Fra  PrintTeknik Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter mange år som servicetekniker og IT-konsulent omkring kopimaskiner og printere har jeg nu valgt at starte min egen virksomhed som "Printermand"

Også salg/leje af gode brugte maskiner..

www.printteknik.dk

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 20:18
Hej ! Tillykke med din nye virksomhed og jeg er ret sikker på at hvis du kan holde en fornuftig time løn så er der et stort marked for dig... Hvis du sender mig dine oplysninger og timepris osv. så vil jeg have dig i baghovede hvis en af vores kunder mangler en teknikker eller hvis vi skal have installeret noget.. Mvh. Michael Carøe www.dansupplies.dk www.blaekgrossisten.dk
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:12

Hej Jesper,

Først og fremmest tillykke med dit nye firma - det er et spændende marked du kommer ud i.

Jeg vil gerne give dig noget feedback fra tekniker til tekniker.. Nu gennemlæste jeg lige dit website.

1. Hvorfor et billede af et netkabel - når du laver printere?

2. Du bruger nogle termer som er meget tekniske, selvom jeg har installeret 100vis af printere må jeg sku indrømme jeg ikke er stødt på ordet RIP før..

3. Trykker jeg på XEROX SAP som er et menupunkt ryger jeg ind på en anden side - hvorfor dog det?

4. Fra en kundes synspunkt ville jeg gerne vide hvor du er lokaliseret?

5. Hvorfor skal du vælgs fremfor at tegne en serviceaftale direkte hos canon, kyocera, xerox mv ?

god aften!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:36

Jeg kager i det, grundet fejlmeddelse fra amino.

Jeg bukker og undskylderr, min manglende IT kundskaber

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smith:
2. Du bruger nogle termer som er meget tekniske, selvom jeg har installeret 100vis af printere må jeg sku indrømme jeg ikke er stødt på ordet RIP før..

Hej Smith

RIP(rasterised image processor) er faktisk meget brugt. Specielt de steder hvor man stiller store krav til udprintningen. Det være sig storformat printer som ex.

Inden for serigrafi, og i gamle dage i offset, hvor man kørte med film, havde man også en RIP foran fotosætteren. Mens idag er der mange printer firmaer der sværger til dem, fordi at man her kan lave mange flere indstillinger af printeren. Sådan at man ikke er afhængig af fx papir type, i en alm printerdriver.

Sådan kort fortalt, er en RIP en udvidet printer driver. Og tit kører den på sin seperate printerserver, og styrer kun en printer. Selvom der idag kan købes RIP til flere EPSON printer, for billige penge(10.000 kr), som man kan indstallere på en alm. PC.
En RIP er soft og Hardware afhængig, og derfor kan man ikke bruge den til flere forskellige printer modeller.

/Kenneth

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 07:17

Smith:
1. Hvorfor et billede af et netkabel - når du laver printere?

Der findes vel stadig netværksprintere? Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Smith:

Dem der har en rip, ved hvad det er - dem der ikke har, har nok ikke brug for den slags. Så snart det er større printere vi snakker om, har de en rip, der det hele let bedre og lettere. Som alm. bruger i den grafiske branche har jeg brugt rip software i forbindelse med alm. printere/kopimaskiner og storformatprintere.

Det kunne måske være smart at lave en ordbog på siden, der forklarer de forskellige udtryk - det er i hvert fald godt for Google :-)

Smith:
5. Hvorfor skal du vælgs fremfor at tegne en serviceaftale direkte hos canon, kyocera, xerox mv ?

Det er vel et spørgsmål om økonomi - hvis man køber en brugt maskine, kan jeg forestille mig en serviceaftale er forholdsvis dyr, og ikke et krav fra producenten. Der følger som regel automatisk en serviceaftale med på helt ny printer.

MVH

Thomas

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:42

Jeg takker for det - så lærte jeg også noget... Og hey - en ordbog direkte på websites kunne være en god ting..

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 15:44

Hej Thomas,

Tak for svaret - vedr. økonomi delen , så er det en hjælp til at frembringe budskabet..

Tænk hvis jeg sad med en XEROX, men altid troligt betalte min serviceaftale ?

Jeg vil have ham til at fremhæve fordelene og fleksibiliteten mere!

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 16:08

Jeg står faktisk og skal bruge en farveprinter til min nye virksomhed..

Hvis der er nogle der står og har sådn en til få penge, må I sige til :-) ny, som brugt

Kro i hjertet af Fyn til salg.. Kauslunde Kro med mange muligheder!

www.Kauslunde-kro.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)