Det er sådan at jeg har muligheden for, at søge en praktikplads på den Danske Ambassade i Haag. Praktikopholdet vil bestå af juridisk og politisk arbejde igennem udarbejdelser af rapporter, research af politisk udvikling i EU osv.
En chance som jeg naturligvis griber!
Jeg har fået styr på anbefalingerne, CVet og karakterbeviserne, men mangler at skrive ansøgningen.
Med andre ord: Jeg mangler at skrive 1 side om mig selv, mine relevante erfaringer og hvorfor de skal vælge mig til jobbet.
Har I nogle gode råd eller en måde man starter sådan en ansøgning på?
Tak for jeres tid.
Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.
Hej Sasa Det lyder interesant. Jeg er dog uddannet i anden boldgade, men har lige fået nogle input til ansøgninger, for et par semestre siden, på konstruktørskolen.
Det vil være en rigtig god start, at få din ansøgning til at henvende sig direkte på det praktikophold du beskriver, Så du skal sammenskrivve hvorfor det lige netop er din interesse at lave det de tilbyder dig som praktikant.
Der må gerne smøres lidt på ansøgningen, så længe det bare er ordspil, og kan holdes 100% sandfærdig.
Du kan finde ansøgning eksempler her. Jeg har en del erfaring i at læse ansøgninger og CV, og du er velkommen til at sende ansøgningen til mig, så vil jeg tilbyde dig at læse den igennem og give dig gode råd.
Sig til, hvis du er interesseret.
Mvh.
Bo
Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.