Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til valg af hjemmeside udbyder (For begynder)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Jeg er helt ny her så jeg vil gerne lige starte med at takke få dette super site samt et lækkert  debat sted blandt iværksætter  :)

Mit spørgsmål går på hvilke udbyder  til hjemmeside jeg skal vælge, det skulle gerne være et af de nemme steder hvis muligt :)

Jeg har prøvet mig lidt an med at oprette et domæne hos one.com men syntes ikke det virker så let at lave sin hjemmeside hos dem, hermed siger jeg ikke det skal være super let men vil bare være sikker på jeg ikke starter ud hos one.com hvis der er nogle her inde der kan anbefale andre rigtig gode begynder steder til at oprette en hjemmeside

ikke sikker på jeg har formuleret mig godt nok.... men kort og godt så søger jeg et af de nemmere steder for en nybegynder at starte en hjemmeside op :)

påforhånd tak for jeres svar...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:14

En del udbydere har en eller anden form for editor, som gør det muligt for deres kunder at lave en hjemmeside. Hvis man ikke vil bruge sådan en editor, så skal man selv lave bygge sin hjemmeside i HTML eller også bruge et CMS system som f.eks. Wordpress, Joomla, Drupal og lign. Det er noget mere besværligt, hvis man ikke lige er vant til at bruge disse systemer.

Men det er de valg du har, når det kommer til at lave en hjemmeside (medmindre du vil betale dig fra det selvfølgelig).

Mht. hvilket webhotel du skal vælge, så er der mange forskellige at vælge mellem, og det afhænger lidt af, hvilke behov du har, og om du skal bruge nogle specielle teknologier (f.eks. bruger Wordpress, Joomla og Drupal programmeringssproget PHP).

Håber det forklarer lidt mere end det forvirrer :-)

MVH

Thomas

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 150
Skrevet kl. 22:31

Tak for svar men det gør mig ikke meget kloger på om jeg skal fortsætte med one.com eller om det evt. er letter at arb. med surftown.com.... kort og godt kunne godt tænke mig et par råd til nogle af de letteste hjemmeside udbyder til at gå ikrig med evt. nogle links hvis der er nogle forslag....

Men tak for svar Thomas :)

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 23:47

Ronnie.. inden du bestemmer dig for hvilket webhotel du skal bruge, så skal du først bestemme dig for hvilket website du vil have og i hvilket sprog. Herefter kan du så undersøg om one.com kan understøtte denne sprog eller ej.

Editor på webhoteller kan du normalt bruge til at kunne redigere i din hjemmeside, men ikke lave den fra bunden af.

Mvh.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:31

Hvis du skal bruge din hjemmeside kommercielt, vil jeg råde dig til at købe dig til en færdig hjemmeside, --af en webdesigner - som du så selv kan lære at holde vedlige.

Hvis det er et hobbyprojekt, skal vi vide mere om, hvad dit formål med hjemmesiden er, og hvad du forventer at kunne gøre af ting. 

Der findes mange træk og slip programmer til at lave en hjemmeside, der har så bare den bagdel, at de laver en masse "skrammel" bagved som ikke er godt når den skal frem i søgemaskinerne.

Og en sidste ting, der vil være rar at vide - hvilket budget har du at lege med?

Det lyder som om du er helt ny indenfor hjemmesider, og derfor vil det være rigtig godt for dig at støve så meget viden omkring hjemmesider og deres opbygning og facetter op som muligt, og der findes rigtig mange gode sider på nettet som guider folk igennem - også helt fra scratch..

f.eks. http://html.dk

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 00:35

Dette link:

Tryk her 

Giver en masse links til steder hvor du kan lære mere gratis, og tilmed få en gratis hjemmeside.

Når du så har lært det grundlæggende kan du gå videre til de mere professionelle løsninger.

God fornøjelse og arbejdslyst.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:14

Thomas Bang Petersen:
En del udbydere har en eller anden form for editor, som gør det muligt for deres kunder at lave en hjemmeside. Hvis man ikke vil bruge sådan en editor, så skal man selv lave bygge sin hjemmeside i HTML eller også bruge et CMS system som f.eks. Wordpress, Joomla, Drupal og lign. Det er noget mere besværligt, hvis man ikke lige er vant til at bruge disse systemer.

Udemærkede råd, du kommer med! Jeg vil blot tilføje at man skal være opmærksom på at hvis man bruger en form for online editor til at alve en hjemmeside, så kan det være svært / umuligt at flytte sin hjemmeside til ny webhotel udbyder

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05

ronnie83:
Tak for svar men det gør mig ikke meget kloger på om jeg skal fortsætte med one.com eller om det evt. er letter at arb. med surftown.com.... kort og godt kunne godt tænke mig et par råd til nogle af de letteste hjemmeside udbyder til at gå ikrig med evt. nogle links hvis der er nogle forslag....

Det er meget svært at give dig et svar, som du kan bruge til noget. Det afhænger af personlige prefrencer - det er let for nogle er svært for andre, og omvendt. Så den eneste måde er nok at prøve sig frem.

Så vidt jeg ved, bruger Surftown Sitebuilder - der er en manual til det her: http://download1.parallels.com/SiteBuilder/4.5.0/doc/user/en_US/sitebuilder-4.5-unix-wizard-users-guide.pdf

MVH

Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)