Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af produktnavn i domæne

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg sad og overvejede noget - hvad det er spiller ikke nogen rolle mht. spørgsmålet.
Er der nogen af jer, der kender til loven omkring brug af et produktnavn i domænet?
Nikefodboldstoevler.dk f.eks..

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:50

Når du siger produktnavn, mener du så et varemærke-produkt eller et generisk-produkt?

Hvis vi tager udgangspunkt fra dit eksempel med Nike, er det nok et domæne med varemærke i, din spørgsmål drejer sig om.

Når det kommer til varemærke i domænenavne, er det er svært at sige noget generelt, da omstændighederne kan være forskellige. Det er derfor nødvendigt at se på det individuelt.

Men generelt kan siges, med forbehold for mange ting Big Smile, at det vigtigste når det kommer til at anvende et varemærke i domænenavnet, er at det ikke må forveksles med den officielle indehaver af varemærket. Og at det ikke må være i strid med god markedsføringsskik.

Så efter min mening, med forbehold, må du gerne anvende domænet "BrugteUofficielleNikeSko.dk" mens du ikke må anvende "NikeFodboldStoevler.dk", da man, hvis man alene ser på domænenavne, nemt kan forveksle den med en officiel Nike domænenavn.

Men som sagt er det svært at sige noget generelt, så man skal vurdere det fra sag til sag.

Lad os håbe at andre med mere juridisk forståelse kan komme med flere input.

Held og lykke med det,

Kommer snart...

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 20:28

Hej med dig.

Tak for dit svar. Jeg tror, jeg tager kontakt til indehaveren(el. ledelsen el. lign.) af varemærket og spørger hvordan de har det med det. Ellers må jeg lige finde ud af hvordan det juridisk hænger sammen.

Det er bare aldrig sjovt, at få stor succes, og så ende med en sag mod Nike el. lign. store virksomheder, hvis man har brugt deres varemærke forkert osv. :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)