Jeg er ved at udvikle prototyper til nogle nye brætspil, og den forbindelse er jeg på udkig efter plastemner, der kan anvendes som spillebrikker. Helt specifikt skal jeg bruge et antal (runde) plastemner, ø15 - ø18 mm og 5 - 10 mm høje evt. blot 2 mm). Farven skal være hvid/hvidlig/beige. Jeg er også på udkig efter sorte, røde samt blå emner. Materialevalget ligger ikke fast endnu, særligt fordi der er tale om prototyper, men der skal helst kunne tampon-trykkes symboler på emnerne. Emnerne behøver ikke være støbte, men kan være skåret ud af fx stænger, og hvor endestykkerne alligevel skal kasseres. Jeg kan selv af-grate emnerne. Hvis projektet falder godt ud, vil jeg selvfølgelig starte en produktion. Er der nogen på Amino, der arbejder med plast-emner og har gode ideer, så er jeg lydhør. |
Runde plastbrikker til brætspil søges
- 1
|
|
Hej JEg arbejder sammen med et firma, der arbejder meget i plast, det er lige fra butiksdisplays til små smykke holder. Her kan jeg i samarbejde, få lavet en masse ting. Dog kan jeg kun tilbyde silketryk af emnerne. Her ned til streger på ca 0,1 mm. Alt efter hvor dækkende det skal være. Den billigste måde, er at få trykt en plade og så laserskåret det. Så er du også fri for at skulle afkratte eller polere kantan. Til prototype kan jeg tilbyde tryk og så en mekanisk udfræsning.(fræser med spindel og fræser værktøj.). Problemet med stænger i gennemfarvet akryl/PVC osv. er at de skal special fremstilles. Da det typisk ikke er noget som der er salg i. Og typsik fås de kun i gennemsigtig, så de skal bagefter lakkeres. Og problemet med at save(skære) en rundstang over, er at der kan komme en ujævn overflade. som ikke er direkte trykbar. Eller ser grim ud. Og skal poleres alligevel(evt flamme, glasblæses), for at få en blank overflade. /Kenneth |