Tlf sælger påstod, at man som enkeltmandsfirma betaler op til 60 % i skat men som begrænset kun 25 %.
Meget enig med Peter's bemærkninger. Det er rigtigt at overskud i en enkeltmandsfirma kan beskattes med op til 60%, hvor imod et overskud i et firma med begrænset ansvar beskattes med 25%. Du kan ikke sammenligne disse tal helt. For hvis du vil have penge ud af et selskab med begrænset hæftelse bliver du så beskattet af det som lønindkomst.........
Hvad der er mest optimalt for dig kræver et indgående kendskab til din økonomi og jeg vil derfor anbefale dig at bruge en revisor inden du træffer en beslutning.
Jeg formoder at det er et SMBA, du taler om. Der har været en del skriverier om SMBA her på siden og der står faktisk noget værre sludder flere steder. Du kan finde materiale hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen, hvor der sidder folk, der ved, hvad det indebærer. Læs det og ring evt. og tal med dem, hvis der er oplysninger, du ikke forstår. Så står du ikke med hårete i postkassen, hvis der opstår noget. De ved ikke noget om det skattemæssige men om det rent lovmæssige om SMBA. Og tal med en revisor, hvis du skal have afklaret noget skattemæssigt.
Tlf sælger påstod, at man som enkeltmandsfirma betaler op til 60 % i skat men som begrænset kun 25 %.
Han har godt nok forvirret mig- BTW så ville han have 750 EUR for at overdrage mit enkeltmand til begrænset.... geees
Skatten du skal betale, af de penge du trækker ud til dig selv til privat forbrug, bliver den samme, lige meget hvilket firma du vælger, så det er forkert, når sælgeren påstår, at du kun beskattes med 25% ved at have et SMBA.
I øvrigt, så kan man ikke eje et SMBA som enkeltperson. Man skal mindst være to ejere.
Så mit råd følger helt de andre svar i tråden, at du skal holde dig væk fra de fupmagere, som ringer for at "stjæle" dine penge igennem dårlig/forkert rådgivning.
Hvis du ikke har behov for at hæve pengene til privat forbrug, så kan du dog have en fordel i at lade dem stå i virksomheden, og så er det rigtigt, at i SMBA kan du nøjes med at betale 25% skat.
Pengene kan så ikke bruges privat, men kan bruges til investeringer i din virksomhed.
Det er dog muligt, at opnå samme fordel, ved at benytte sig af virksomhedsskatteordningen (VSO) i sin enkeltmandsvirksomhed.