Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

enkeltmandsfirma vs begrænset firma

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

alle de tlf sælgere blive ved og ved og ved!

Er der nogen, som har stiftet begrænset firma i stedet for enkeltmandsfirma???

Efter tlf sælgerens speach er jeg blevet i tvivl, om jeg har gjort det rigtige!!!! Jeg har enkeltmandsfirma, da jeg har udover dette en dayjob!

Hvad skal man vælge????

MVH Martina

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:36

Hej.

Prøv at søge lidt her på Amino.

Så vidt jeg husker, er det et firma med et blakket ry, der prøver at få kunder i folden.

Mit råd...hold dig langt fra det.

MvH

Peter

Fra odense
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:41

Tak skal du have!

Tlf sælger påstod, at man som enkeltmandsfirma betaler op til 60 % i skat men som begrænset kun 25 %.

Han har godt nok forvirret mig- BTW så ville han have 750 EUR for at overdrage mit enkeltmand til begrænset.... geees

www.babyjungle.dk - Lækkert babytøj, sko, møbler - alt det, du ikke kan undvære!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

Ja..har været på Amino flere gange.

Mener firmaet hedder Pelegris eller sådan noget.

Måske en anden Amino kan huske navnet.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:55

Martina Salajkova Karim:
Tlf sælger påstod, at man som enkeltmandsfirma betaler op til 60 % i skat men som begrænset kun 25 %.

Meget enig med Peter's bemærkninger.  Det er rigtigt at overskud i en enkeltmandsfirma kan beskattes med op til 60%, hvor imod et overskud i et firma med begrænset ansvar beskattes med 25%. Du kan ikke sammenligne disse tal helt. For hvis du vil have penge ud af et selskab med begrænset hæftelse bliver du så beskattet af det som lønindkomst.........

Hvad der er mest optimalt for dig kræver et indgående  kendskab til din økonomi og jeg vil derfor anbefale dig at bruge en revisor inden du træffer en beslutning.

/Henrik

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:57

Hold dig langt væk fra de pistolsælgere..

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:58

Jeg er enig med hvad de fleste siger og du bør holde dig langt væk fra pistolsælgere..

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:43

Jeg formoder at det er et SMBA, du taler om. Der har været en del skriverier om SMBA her på siden og der står faktisk noget værre sludder flere steder. Du kan finde materiale hos Erhvervs- og selskabsstyrelsen, hvor der sidder folk, der ved, hvad det indebærer. Læs det og ring evt. og tal med dem, hvis der er oplysninger, du ikke forstår. Så står du ikke med hårete i postkassen, hvis der opstår noget. De ved ikke noget om det skattemæssige men om det rent lovmæssige om SMBA. Og tal med en revisor, hvis du skal have afklaret noget skattemæssigt.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:05

Martina Salajkova Karim:

Han har godt nok forvirret mig- BTW så ville han have 750 EUR for at overdrage mit enkeltmand til begrænset.... geees

Skatten du skal betale, af de penge du trækker ud til dig selv til privat forbrug, bliver den samme, lige meget hvilket firma du vælger, så det er forkert, når sælgeren påstår, at du kun beskattes med 25% ved at have et SMBA.

I øvrigt, så kan man ikke eje et SMBA som enkeltperson. Man skal mindst være to ejere.

Så mit råd følger helt de andre svar i tråden, at du skal holde dig væk fra de fupmagere, som ringer for at "stjæle" dine penge igennem dårlig/forkert rådgivning.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 09:13

Hvis du ikke har behov for at hæve pengene til privat forbrug, så kan du dog have en fordel i at lade dem stå i virksomheden, og så er det rigtigt, at i SMBA kan du nøjes med at betale 25% skat.

Pengene kan så ikke bruges privat, men kan bruges til investeringer i din virksomhed.

Det er dog muligt, at opnå samme fordel, ved at benytte sig af virksomhedsskatteordningen (VSO) i sin enkeltmandsvirksomhed.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)