Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det dumt at vælge et "gammelt" domænenavn?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til et projekt jeg har haft i tankerne i noget tid har jeg fundet det helt rigtige domænenavn - og dem findes der som bekendt flere af.

sagen er bare den, at det domænenavn tidligere har været benyttet - og været forholdsvist kendt for 10-12 år siden i en anden sammenhæng. 

Er det dumt at overtage et "slidt" domæne eller er det fuldstændigt ligemeget?

jeg vil lige sige, at det på ingen måde er blevet sat i forbindelse med noget negativt tidligere - det projekt er bare stoppet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:01

hvilken sammenhæng god er det godt at bruge det , dårlige ville jeg tænke mig lidt om , men så er op til hvad sagen var om .

Kan være det har back links og kan ranke hurtigere i søgemaskinerne

kan være det er det bedste navn der siger noget om dit produkt det ved jeg jo ikke.

Det var lige mine input Smile 

jeg Kan jo ikke sige helt sikkert da jeg ikke kender domæne navnet og hvad du skal bruge det til , men det er  meget logisk , fordi du nok  også er bange ,at en tager domæne navnet , vis du poster hvilken domæne navn det er

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:10

Det er domænenavnet www.wildwebwoman.dk jeg har i tankerne - det blev jo brugt til et onlinemagasin for maaaange år siden, men er ledigt nu.

Og det passer super til mit projekt - spørgsmålet er bare om det er ligemeget, at det har været brugt før - eller om jeg skal finde et helt nyt eller i det mindste et, der har været knap så kendt som ovenstående

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 11:14

Jeg tror ikke, at det vil give problemer, at "genbruge" det. Det er nok de færreste der vil kunne huske det gamle onlinemagasin.

Skynd dig dog, at købe det nu når du har delt det med omverden, ellers risikerer du at der er en der anden der gør det før dig.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:15

Det har jeg skam gjort - jeg valgte at satse de 90 kroner ;)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:17

Det afhænger hel af om domænet er associeret med negative omstændigheder, du skriver at det er den ikke, så er der intet i vejen med det, det kan endda være positivt.

Men prøv at lave nogle kontrol søgninger på Google f.eks. site:amino.dk og cache:amino.dk og i Archive.org: http://wayback.archive.org/web/*/http://amino.dk

Derudover lave søgning på selve domænet "amino.dk" på Google.

Hvis alt ser fint ud, så skal du bare snuppe den, mens den stadig er ledig. :)

Held og lykke med projektet.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:17

Det kan højst være en fordel - Medmindre nogle har copyright på Wiiiildwebwoman!

Men skynd dig at bestille - Inden nogen stjæler din ide!

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 12:21

Tak for input :) 

Domænerne er købt - for det er så svært at tale om noget man ikke må sige;)

når jeg googler finder jeg ikke noget negativt om domænerne - og har heller ikke hørt noget negativt om dem - og det er vel efterhånden ti år siden onlinemagasinet lukkede ned, så tror jeg tager chancen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)