Advokater og ejendomsmæglere (blandt andet) betaler meget dyre forsikringer for at vi kan have vores autorisation og leve af at rådgive. Derfor koster det at få hjælp. Og derfor kunne ingen drømme om at lægge sin forsikring til en selv skrevet kontrakt. Nu ved jeg ikke, hvad det er for en kontrakt, du har "gjort" selv, men du er på dybt vand og det kan have nogle meget store økonomiske konsekvenser for dig hvis du gør det forkert. Så mon ikke du skulle overveje at få det lavet af professionelle trods alt. Det kan somme tider være dyrt af ville spare.
Forudsat at der er tale om en kontrakt af større kompleksitet end "Jeg skal leverer X mandag og du skal betale 10 dage efter" så må jeg give Linda Lindholm helt ret. De største udfordringer man støder på er, når man skal hjælpe en klient der selv har skrevet sin kontrakt, ud af problemer.
Jeg vil også give ovenstående ret i, at det er dum penge at spare.
Hvis jeg var dig, så vil jeg finde en advokat, som jeg sender kontrakten til og betale ham den ene time, hvor han læser kontrakten og kom med sin holdning til det. Du kan så tager den derfra efterfølgende, hvis han/hun har alvorlig kritik punkter til kontrakten.