Hej Alle sammen Jeg har en lille side beskæftigelse som jeg gerne så vokse, og måske med tiden endda kunne blive en indtægtskilde. Men hvad kræves der? Jeg har et stykke tid ristet min egen kaffe herhjemme og er blevet utrolig bidt af processen. Nu står jeg så og vil gerne arbejde mere med det, prøve nogle størrer maskiner, og sælge lidt af det. Men hvad kræves der af lokale til den slags? Vil jeg i teorien kunne indrette et 20m2 værelse i min lejlighed, sætte noget udsugning op og så ellers riste løs? Eller kræver det nogle særlige godkendelser? Jeg kunne forestille mig at det hører under kategorien fødevare og Levnedsmiddel. Men hvad betyder det for indretning af sådan et kafferistningsrum? Hvor kan jeg læse om de krav der forventes at jeg bør leve op til. I må undskylde hvis det virker uovervejet, med jeg er heeelt ny i fødevarebranchen (hvis det overhovedet betegnes som fødevare.) Og ved ikke lige hvor jeg skal starte. Er der nogen herinde der driver kafferistnings forretning, der måske har lidt fif? (Eller har brug for en medarbejder På forhånd mange tak for hjælpen Mvh Kenneth |
Jeg har ikke sådan en butik. Men jeg ved at Coffeelicious på Østerbrogade, rister deres egen kaffe. Indehaverne brænder for at lave den gode kaffe, desværre gælder det ikke for alle medarbejderne i butikken :o)
Så du kunne da prøve at tale med dem.