Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt butikskoncept mangler navn...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg vil starte med at fortælle lidt om mig selv..

Jeg er uddannet negletekniker og extensionist i 2009, og faktisk en af de bedre. Indtil nu har jeg brugt min uddannelse til at supplere mine skodjobs. Men jeg er faktisk rigtig dygtig, ikke kun til mit håndværk, men også til at markedsføre og sælge. Min drøm har altid været at være selvstændig, og udvikle noget, og se det vokse. Både min mester, veninder og familie har siden for 3 år siden sagt og spurgt til, om det ikke var ved at være på tide at starte op. Og nu er jeg altså klar...

Butikken skal være en kombineret skønhedssalon og accesoriesbutik, man kan bla købe behandlinger som: Negle, extensions, vippe extensions, sunspa, voksbehandlinger, manicure/pedicure.
Og af accesories er der: Tasker, sko, tørklæder, smykker, ure osv.

Der findes et utal af negleklinikker, og jeg har min tvivl.. Jeg tror ikke på at det kan lade sig gøre, medmindre 50% af omsætningen er sort. Det er sindsygt dyrt i produkter. Og derfor kom jeg netop på ideen, at kombinere to af de ting jeg elsker aller mest, skønhed og accesories!

Butikken skal være lidt eksklusiv, i sin indretning, og samtidig rigtig hyggelig. Målgruppen vil primært være kvinder mellem 16-25, da der i området findes mange uddannelsesinstitutioner. Og butikken kommer til at ligge i den lidt dyrere ende af byen, hvor folk har penge.

Men ak, ideen er på plads, budgettet er på plads, forretningsplanen er der også. Men min kreativitet er sluppet op. HVAD SKAL BUTIKKEN HEDDE?!
Jeg er ikke helt på bar bund, men næsten.. Mit mellem navn er Lynne Boel, hvilket er et navn jeg er utroligt glad for, og noget jeg gerne ser folk forbinder med mig og det jeg laver. Men helt ærligt, hvad siger Lynne Boel om negle og accesories.... :/
Nails Deluxe er det forretningen har heddet indtil videre, men det siger kun noget om negle.

Navnet må ikke være for "storkæde" agtigt, da det netop skal afspejle at der er mere prestige i at gå ind i min butik, frem for at gå ned til kineseren i Danmarksgade.

Jeg håber i kan høre min frustration, og at der er nogen der lige tænker: "Jeg har det!"

Mvh Cecilie

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

Et navn er altid rigtig rigtig svært - men med de ting, som du skriver, så synes jeg at du skal signalere luxus og forkælelse. At du ikke bare levere flotte negle, men også en oplevelse når man kommer ind i din butik. Derudover synes jeg, at du er utrolig heldig med dit mellemnavn Lynne - det er godt!

Hvad med Luxury Lynne, Beauty of Luxury, Lynne Beauty eller et eller andet i den stil? :-)

Kh Emma  

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 23:43

Hejsa

Hvad med "All inclusive"  det er meget moderne ifm. ferierejser - og derfor assicierer noget positivt som folk godt kan lide.

PS: Måske jeg har noget luksus, som du kunne synes var interessant :-)

Med venlig hilsen

Lillian Pabst

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:51

jamen hvorfor ikke bare Lynne Boel.

med en god markesføring så ved kvinderne godt hvad det står for.

alle de store fine dyre butikker/frisør bruger deres eget navn, så det synes jeg helt klart også du skal.

held og lykke med det hele.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:15

Lynnes palads, er det første der falder mig ind. Eller Lynnes Slot. Et sted for prinsesser, os piger :-)
Hvis du skal sælge extensions, vil jeg meget gerne foreslå at du også sælger extensions til mørke piger. Alle brokker sig over den ringe service man får i mange af butikkerne i Istedgade, og hvordan de snyder en for hårkvaliteten, men mine veninder og jeg, kan ikke købe andre steder, for de har simpelthen ikke vores farver :-/

Jeg glæder mig ivhertfald til at besøge din butik, når den bliver åbnet :-) 

Fra Køge
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 27
Fra  KGB - Køge Garn & Broderi Skrevet kl. 11:39

Cecilie:
Men min kreativitet er sluppet op. HVAD SKAL BUTIKKEN HEDDE?!

Det er et  meget smukt navn du har, Lynne Boel. Og som en anden skriver brug det - og kun det. Ikke noget med slot eller palads eller andet i den stil. Jeg synes det er coool kun at bruge sit navn og gøre det til et Navn. Senere kan du måske få egne produkter i dit navn. Jeg nævner i flæng: Ole Henriksen.

Cecilie:
Målgruppen vil primært være kvinder mellem 16-25, da der i området findes mange uddannelsesinstitutioner

Hvorfor er din målgruppe så begrænset? Jeg tror ikke det er den gruppe i Danmark, der har flest penge? Jeg ved ikke hvor gammel du er, men jeg kan fortælle dig at kvinder over 25 også kan have lyst til smukke negle og lækkert tilbehør :-)

Mange hilsner Sus K

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)