Hej Jacob,
Velkommen til. Jeg driver selv en webshop, og jeg vil vise dig nogle af de ting, som har øget salget (og gns ordre). Du kan se den her http://danmark.shopwithsocks.com
Fragt
Med fragten er der eksperimenteret lidt:
- Har haft fast fragt 35 kr.
- Gratis fragt.
- Nu differencieret fragt. Vægten på sokkerne er tastet ind, og fragten beregnes udfra vægten + alle de omkostninger der er. Køber kunden for mere end 300 kr (i Danmark) giver jeg fragten.
Det har øget gennemsnits orderen markant, men jeg taber helder ikke de kunder som kun vil have et par farvede sokker (og ikke gider give 35 kr i fragt for et produkt til 26 kr). Gratis fragt giver en meget lille fortjeneste.

Tydligt signal at varene er på lager, og vi sender hver dag
Jeg læste en test herinde, at det var noget kunderne lagde aller mest vægt på.
.
Jeg har en kæmpe counter, der sender et rigtig godt signal at vi sender hver dag.
Trustpilot
Jeg har kun min Trustpilot boks placeret strategiske steder. F.eks under betingelser. Jeg formoder at dem som læser betingelserne, måske gerne vil vide noget mere om de andre kunder jeg har. Det er mine tanker om det i hvert fald :-).
.
Navigering
Alt skal kunne gøres med musen og med så få klik som muligt. Hvis en bruger vil ligge 16 par sokker i kurven kræver det kun et klik. Jeg har forsøgt med flere forskellige læg i kurv funktioner og modeller, og er kommet frem til denne model.
Kunden kan se hvad der er på lager, og vælge hvor mange par der skal smides i kurven (boksen kommer frem ved onmouseover). På den måde undgår jeg også udsolgte vare, og for kunden er der fuld gennemskuelighed i hvad der er på lageret.

De små detaljer
Jeg har ingen kategori sider. Til gengæld har jeg et stort søgefelt, hvor der godt være mange hundred produkter.
- Kurven er fixet placeret uanset hvor langt ned du scroller.
- Kurven "fader" ind når der bliver klikket på køb knappen, så kunden kan se der er sket en "action".
- Når der bliver lagt et par sokker i kurven, ryger brugeren ikke tilbage til toppen ved reload (meget vigtig detalje).
Checkout
Jeg hader mega checkouts. Som webshop ejer har jeg brug for en adresse (til sokker), en e-mail (til faktura), og nogle kreditkort oplysninger (til penge). No more! Det indsamler jeg på en "side", og som du kan se er checkoutboksen placeret "oven på den side man nu er på".

Afslutning
Det var lidt løse skud fra hoften. Jeg har taget udgangspunkt i min egen shop, og som du kan se har jeg gjort en masse tanker om hvordan, og hvorledes shopping oplevelsen skal være. Det kan godt betale sig at sætte sig ned med en kuglepen, og så ellers brainstorme og tænke det hele igennem :-).