Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til råd og sikring af rettigheder

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen

Jeg har igennem et par år nu haft en ide som jeg kun kan se bliver mere og mere relevant, og eftersom det endnu ikke er kommet vil jeg nu overveje at begynde det selv da jeg tror på behovet.

DOG er jeg usikker på flere forskellige juridiske aspekter, og der er flere ting jeg er usikre på da dette ikke er en branche jeg kender til godt i bund. Mit problem er jeg ikke ved hvem jeg skal gå til med ideen, både for at få råd om hvordan jeg håndterer den og får den ud i verden (vil kræve adskillige samarbejdspartnere) - og endnu mere at dem jeg søger råd hos er jeg sikre på ikke siger vi kan ikke hjælpe dig og så selv udfører ideen.

- Er der en mulighed for at få noget juridisk hjælp? (gratis/meget billigt?)

- Er der en måde jeg kan sikre mig selv således min ide ikke bliver udnyttet foran næsen for mig?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12955
Skrevet kl. 10:31

Hej

Det er svært at hjælpe dig når vi ikke ved noget om din ide, for der er jo stort forskel på om det er et nyopfundet produkt eller f.eks et forretningskoncept.  Umidelbart vil jeg anbefale dig at tage kontakt til din kommunes væksthus som vil kunne hjælpe dig videre. Væksthuse kan du finde her www.startvaekst.dk . 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40

Du kan sikre nogle ideer, men det kommer an på hvilke, og det kommer an på, om det er helt nye ideer, eller om det er noget, som du har sat i en eller anden form for produktion (hvilket du vel ikke har ud fra ordlyden?).

Tjek det eventuelt ud her: http://www.virk.dk/myndigheder/stat/PVS

Et væksthus kan være en god idé, især da man som ny iværksætter nogle gange kan få et tilskud til sin virksomhed under visse betingelser.

God fornøjelse.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)