Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan man arve gæld?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg laver gæld i en virksomhed, kan mine børn så hæftets på gælden, hvis jeg dør ? eller på en anden måde kan mine børn arve min gæld?

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:25

I gamle dage var sætningen jo fra advokater om "man ville vedgå arv og gæld" .... så det fandme med at vide hvad man siger ja til Stick out tongue om det arv eller gæld.

Når det er sagt, så skal fokus nok ligge på, hvad de skal med alle dine penge du har tjent i stedet for dem du måske kommer til at tjene. Big Smile

Reglerne kan godt være ændret eller revideret... men du kan her på startvækst stille dit spørgsmål gratis til en jurist og få svar indenfor 24 timer...

http://www.startvaekst.dk/ekspertnytspm/0/2003

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 18:25

De kan give arveafkald hvorved de ikke kommer til at arve din gæld. Du kan læse mere om arveafkald her

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:40

Jeg mener de får muligheden for at give afkald på at arve.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 18:44

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 18:49

Nesuz:
ja netop, men det var også mere generelt, fx.. på et bolig lån, forbrugslån osv :)

Det er vist nok det samme, som andre og jeg har nævnt får de muligheden for at sige fra overfor arv og gæld...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 18:55
Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 19:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Hvis din virksomhed et et aps eller lignende, så kommer gælden ikke videre til dit private bo, medmindre du har kautioneret e.a. For gælden.

Driver du din virksomhed som enkeltmandsvirksomhed så arver dine børn i princippet gælden såfremt de ønsker at overtage dit dødsbo. Her har man så mulighed for at indrykke proklama, dvs at arvingerne har ikke vedkendt sig gælden i boet ubetinget.

Så er det op til kreditorerne at anmelde deres krav, og er gælden/kravene større end de værdier der er i boet, så kan arvingerne frasige sig boet. Derved kommer de ikke at hæfte for gælden, men de modtager til gengæld heller ikke nogen af aktiverne i boet.
Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 22:38

Det var i gamle dage det var at man kunne vælge imellem arv og gæld.

I dag hæfter man ikke for familiens gæld - det er s** deres eget problem de har sat i livet. Smile

Ellers skal jeg da til at holde øje med familien rundt omkring Smile

Fra Vanløse
Tilmeldt 18. Sep 11
Indlæg ialt: 123
Fra  DIPOsitive Skrevet kl. 22:39

Daniel Dipo:
Det var i gamle dage det var at man kunne vælge imellem arv og gæld.

Haha! med det mener jeg selvfølgelig arv + gæld eller intet. Nok de færeste der tænker "Hey, jeg tror jeg tager gælden... jeg har jo så mange penge".

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)