Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fritureolie generator - Videresælge ideen/ samarbejde?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

I forbindelse med et projekt på Roskilde Festivalen i år, kom jeg på en god ide, nemlig at udvinde energi fra brugt fritureolie, som fx macDonalds, og pizzeriaer betaler for at komme af med.

Ideen var at bygge et makro- og mikrofilter, og installere på en konverteret dieselgenerator.

Generatoren blev indkøbt, og jeg konverterterede den med en kammerat.

På Roskilde blev den en succes, og så læste jeg lige denne artikel;

http://ing.dk/artikel/122301-bilfri-hovedstad-giver-ikke-bedre-luftkvalitet

Vores generator er CO2 neutral på regnskabet (dog ikke når den skal produceres, men efter et stykke tid har den produceres den mængde energi hjem, som det har kostet den at blive konstrueret, og derefter er den HELT CO2 neutral).

Derudover er der så godt som ingen svovludledning (ca. en faktor 100 mindre end diesel), intet sod, da olien naturligt indeholder ca 12% ilt, kulbrinter der dannes i udstødningen kan katalysatoren fjerne fuldstændigt, kulilte reduceres med 30-40%, det eneste der stortset er ens, er mængden af NOx.

Derfor må der vel være en forretning i at sælge (eller udleje) denne type generator til fx TV2, og andre firmaer, i disse sammenhænge?

Vi kan også konvertere (ældre) dieselbiler, og oliefyr. 

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 15:35

Hej.

Super med "nye" ideer... desværre er der et par enkelte "men`er".

McDonalds viger ikke fra deres aftale med godkendt aftager de bruger nu,... er forsøgt, havde selv et fyr der kunne køre på fritureolie...

Næste men er, hvis du konverterer din dieselbil til rapsolie, fritureolie og lign. skal du svære afgift af hver enkelt liter du hælder på den og så er fidusen væk....

Men held og lykke med projektet, altid spændende....

Med venlig hilsen

Søren

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:46

Equinoxe:

I forbindelse med et projekt på Roskilde Festivalen i år, kom jeg på en god ide, nemlig at udvinde energi fra brugt fritureolie, som fx macDonalds, og pizzeriaer betaler for at komme af med.

Din idé er god, men til information så er der altså ikke mange der betaler for at komme af med det. Dem jeg kender har en aftale om at det bliver afhentet u/b. Det har vi også, og der er opstillet 3x100l tønder til os.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)