Hej Alle, Har lige opdaget muligheden for undersidelinks i adwords, og er derfor i gang med at teste det af. Har lige pt. kun en uges data, så der er langt fra nok til at måle på. Synes generelt ikke jeg kan finde mange som bruger denne funktion, hvilket undrer mig en del??? Ud fra min umiddelbare vurdering, får det annoncen til at stå rimelig meget ud fra mængden med de ekstra links, så kunne forestille mig at ens CTR ville stige. Om konverteringen vil følge med er så spørgsmålet. Er der nogen herinde som har prøvet undersidelinks af, eller måske generelt kører med dem, som vil dele deres erfaringer? |
Adwords Undersidelinks - hvad synes i ?
- 1
(der findes enkelt tilfælde, hvor det ikke fungerer så godt, men som udgangspunkt virker de ganske godt). |
Undersidelinks bliver kun vist, hvis kvalitetsscoren er tilstrækkelig høj. Det er typisk grunden til, at dine konkurrenters kampagner ikke får vist undersidelinks. Undersidelinks giver generelt højere CTR, men det er værd at være opmærksom på, at at forøgelsen i CTR ikke kan bestemmes ved at sammenligne CTR for annoncegruppen som helhed med CTR for annonceudvidelsen. Annonceudvidelser vises nemlig som nævnt kun, hvis kvalitetsscoren er høj nok - og det vil den typisk kun være for de søgeord, der i forvejen har den højeste CTR. Det er også værd at bemærke, at antallet af klik på selve annonceudvidelserne er særdeles begrænset. Forøgelsen i CTR skyldes altså bare, at annoncen skiller sig mere ud, og brugeren rammer derfor ikke en mere specifik landingsside. Det sagt er der stadig værdi at hente, og det skal du selvfølgelig tage med. |
Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.
Hej Kenneth. Du kan også bruge spaltepladsen på mental bearbejdning af potentielle kunder. Som Jakob skriver, så er det sjældent, at der rent faktisk klikkes på disse undersidelinkes, men laver du eksempelvis et undersidelink med ankerteksten "Læs vores TrustPilot anmeldelser", så vil de fleste besøgende på Google nok forstå, at et klik på din annonce ikke vil være en helt tosset idé. Det løfter alt andet lige din CTR/Klik-rate, hvilket så igen fører en række andre positive ting med sig. AdWords annoncører, der endnu ikke bruger undersidelinks kan evt. læse denne guide til oprettelse af undersidelinks. Mvh Troels. |
Tusind tak for alle svarene. Kan i det store hele godt høre det ikke er en dårlig ide at køre med undersidelinks! Og tak for tippet ifht. mental bearbejdning. Det er også lidt det jeg har arbejdet ud fra. Havde godt regnet ud at det var meget få mennesker der rent faktisk klikker på de små links. Så indtil videre har jeg sat det op som en række stikord, som gerne skulle overbevise kunden om at netop vores link giver mest mening at klikke på. |
Googles eget udsagn er at underside links kan øge konverteringen med op til 30% på en given annonce. Mine egne erfaringer er også udelukkende positive - har endnu ikke set en negativ effekt af underside links. Og ud over en øgning i konvertering, så giver det også en masse andre fordele. Så ingen tvivl her - benyt underside links og vær kreativ da mulighederne er mange!?! Johannes |