Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan mærker i forbrugernes manglende købelyst?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Danskerne oplever den mindste købelyst i 5 år. Jeg kunne godt tænke mig at hører hvordan i mærker dette, hvis i da overhovedet mærker det?

Mvh

Jesper

Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 511
Skrevet kl. 09:26

Jeg kan jo passende selv lige starte med at svare.

Vi oplever at vi skal arbejde mere for at få et salg igennem. Vi for fortsat mange henvendelser, men færre af disse henvendelser bliver til salg. Hvor vi i de gode tider kunne sælge til 1/4 henvendelser, sælger vi nu kun til 1/15-20 stykker. Det gør selvfølgelig ondt på økonomien, men vi har sat vores virksomhed op så vi har relativt få udgifter og det gør at vi kan holde skindet på næsen i perioder som disse.

Jesper

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:51

Vi er nogle stykker der har startet små butikker på samme tid, og de fleste kommer med en baggrund som ekspedienter/bestyrere af detalilbutikker.

Det er en interessant problemstilling som vi ofte diskuterer, fordi forbrugerne (de fleste af dem) som sådan har råd til at købe, men det psykologiske spiller ind. Nemlig at forbrugerne er usikre på deres fremtidige økonomi, og derfor er knapt så impulsive og har sværere ved at træffe beslutninger.

Det kan der komme mange pudsige situationer ud af, og især mersalg er blevet sværere. Der kan være god fornuft i at købe en indlægssål til en sko, og selvom skoen koster 399,- og sålen 39,90 - så vælger kunderne sålen fra. En irrationel beslutnig, - men kunden føler at have sparet 39,90 og derfor får en god samvittighed selvom de altså har købt nye sko.

Ret beset skulle man, hvis man vil være sparsommelig, købe en dyr sko af en god kvalitet, fordi selvom den koster det dobbelte holder tre gange længere.

Lige netop dén øvelse, - at forklare kunderne hvad der er god økonomi - er nøglen til succes for os som erhvervsdrivende.

Rent lavpraktisk har vi i vores netværk udnyttet nogle ubenyttede kvm i den ene butik i samarbejdet til et fælleslager for vores respektive online-handelsmuligheder (postordre-webshop) og så markedsfører vi os samlet. Det tror vi er langt bedre end at køre panik-tilbudspolitik. Der skal selvfølgelig være tilbud, men det skal være win-win hvis man skal overleve på sigt. 

Tilmeldt 25. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:57

Jeg har solgt ting og sager gennem dba og gulgratis gennem mange år.

Men jeg sælger næsten intet mere efter krisen er brudt ud. Folk prøver hele tiden presse prisen ned og brokker sig konstant over prisen. også selvom man sælger det under indkøbsprisen !

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)