Hej Aminoer. Jeg er vil gerne have lavet en lækker hjemmeside i Wordpress. Jeg synes bare det er rigtig svært at få præciseret det. Det jeg er kommet frem til er: Man skal kunne logge ind med facebook. Man skal kunne se hvor mange fans der ''synes godt om'' på forsiden. Siden vil have en masse tilbud fra andre sider som man let skal kunne navigere i. Når man er inden på et tilbud skal man kunne se de andre tilbud. Designet skal være simpelt og let at overskue. Hvad mangler jeg at skrive? Håber i kan hjælpe mig |
Hej,
- For at få det bedste resultat, skal du uddybe og præcisere noget mere. (Blot et råd)
Det vil være en god idé, at vedlægge i kravsspecifikation følgende, så designeren/udvikler er 100% sikker på hvad der skal laves, og hvem det er til.
Jeg plejer altid i disse projekter at fremsende lignende til kunden, eksempelvis:
Mission:
Hvad er dit mål med siden? Hvad skal siden kunne tilbyde de besøgende ? etc
Vision:
Hvem henvender siden sig til? (Målgruppen)
Sider:
Hvilke menupunkter skal der være på siden, og skal undersiden evt. designes i samme type skabalon som forsiden, eller skal de have en anden struktur?
- Hvis en anden, hvordan skulle denne se ud ?
Herudover er det en god idé at du evt. laver nogle wireframes af siden, som du forestiller dig den skal se ud - Samt notere hvilken side der er tale om.
Endvidere kunne du også præcisere følg:
Skal der designes visuel identitet(Logo, brevlinje, visitkort)
Er der nogle krav til billeder ? Eller skal de hentes fra eks. iStockPhoto?
Skrtifttyper (Ønsker kunden standard skrifttyper, eller skal der bestilles en original skrifttype til både logo og brødtekst.
Yderligere:
Skal siden seo-optimeres ?
Skal siden benytte sig af Cufon, så overskrifter eks. for en unik skrifttype?
Jeg håber denne hjalp, og ønsker dig held og lykke med projektet.
God søndag,