Jeg render og leger med tanken om at oprette et aftenskolehold/aftenkursus som skulle henvende sig til nye PHP udviklere. Bliver det en succes, er det ikke utænkeligt med flere kurser på et mere øget niveau.
Jeg synes selv udbuddet af kurser inden for PHP er for småt. Det kan selvfølgelig være grundet manglende efterspørgsel, men jeg synes det er værd at afprøve og se om det er noget der er marked for.
Men jeg har ikke den store erfaring med at finde lokaler til sådan noget, så jeg håbede lidt på at der måske var nogle gæve iværksættere som havde, som måske kunne sende mig i den rigtige retning?
Prøv at henvende dig på en erhvervsskole og tal med deres kursusafdeling, hvis du kan aftale en model hvor de ansætter dig som lærer på kurset, så er du kørende med hele lokale og udstyrssetup'et.
Det kan også være en ide at kikke på fritidsloven eller folkeoplysningsloven. Og gerne tale med kommunen om tilskud til sådanne aktiviteter. Jeg mener, at de også kan være behjælpelig med lokaler.
Bare ring til din lokale kommune og sig at du skal tale med en omkring det. Eller søg på deres internetside.
Jeg har selv tidligere lånt lokaler på Niels Brock til undervisning. Jeg ringede bare til dem og spurgte efter en, der står for udlejning af lokaler. Så fortalte jeg, at jeg skulle bruge et lokale med 16 PC-ere (og med hvilke programmer, jeg ønskede at benytte). Så gjorde de det hele klar og alt var i orden, da vi mødte op. Det koster selvfølgelig penge - spørg hvad de skal have for det. Du kan, som Finn Pedersen skriver, ringe til nogle erhvervsskoler eller evt. folkeskoler og spørg om man kan låne deres lokaler og hvad det koster og hvad det indebærer. Ikke så meget hokus pokus. Hvem du skal tale med, ved de, når du ringer.
Jeg har tre hold hvor jeg selv skaffede kursisterne. Jeg henvendte mig til AOF som havde de bedste lokaler, og de var glad for at jeg kom med tre fiks og færdige hold ligetil at afvikle. AOF havde de bedste lokaler, men det kunne ligeså godt have været LOF eller en anden skole.
AOF står for lokaler, opkrævning af kursusgebyr og udbetaling af løn til mig. Dog er lønnen kun godt 300,- pr. time inkl. feriepenge, men med nystartet firma, er det et godt tilskud. Forberedelsestid er medregnet i beløbet.
Som Finn P. også skriver, så kan du også kontakte erhvervsskolerne. Der findes omkring 3000 AMU kurser, så mon ikke de kan finde en som passer til dig :-) De kan dog være lidt stive at arbejde med. De har haft et par uheldige sager med udlicitering af undervisning :-)