Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har nu overført 0,01 kroner til XL-byg

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ejby
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Det er måske noget af det mest useriøse jeg har været ude for. Bestilte vinduer og døre til hele huset. For 122.872,01,- Ved en fejl overførte jeg 122.872,00,- hvilket gjorde at de brugte 8 kroner på at sende mig en rykker på 0,01,- selvom de havde min mailadresse, og bare kunne ha smidt den afsted der. Nu har jeg overført 0,01,- til deres konto, og "sagen" er lukket. De kunne ha sparet frimærket, papiret, kuverten og tiden ved bare at sige ok til det.

Så fik jeg oplevet det.

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 15:08

Hehe - vidste ikke de gik op i så små penge.

.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 15:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Et umiddelbart gæt er, at deres system er automatiseret så det sender en rykker ud hvis det opdager en forskel i pris og det overførte beløb - at der så ikke er en grænse på for hvornår sagen checkes af en medarbejder, er lidt vildt :-)

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Rasmussen:
Et umiddelbart gæt er, at deres system er automatiseret så det sender en rykker ud hvis det opdager en forskel i pris og det overførte beløb - at der så ikke er en grænse på for hvornår sagen checkes af en medarbejder, er lidt vildt :-

Jeg tror du har ret, har arbejdet i store koncerner hvor dette også skete. Det er for dyrt at have en medarbejder til at sidde og tjekke beløbene, derudover så skal differencen vel betales, om det er 1 øre eller 10 kroner.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:02

Ha ha tro mig SKAT er ikke et hak bedre, uanset om det går den ene vej eller den anden Huh?

Jeg skulle indbetale 0,09 kroner som de sendte en skrivelse om, dyre omkostninger for dem.

Jeg fik for mange år siden en check fra SKAT med overskydene moms pålydene 0,17 kroner.

Så det er ikke en unik oplevelse med sære latterlige opkrævninger, elselskabet Seas-Nve gør det helt samme.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 16:06

Kaasi:
hvilket gjorde at de brugte 8 kroner på at sende mig en rykker på 0,01

Kunne du ikke havde sendt et brev og bedt om at få det i lempelige afdrag? Stick out tongue

Trøst dig med det koster dem 200 til 280 kroner for dem internt at udstede en faktura i sådan en organisation.... + frimærke Stick out tongue

Man skal høre meget før ørene falder af.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:15

He he, XL byg kender heller ikke til afrunding af beløbet åbenbart....:)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 17:29

Mark MK:
Jeg tror du har ret, har arbejdet i store koncerner hvor dette også skete. Det er for dyrt at have en medarbejder til at sidde og tjekke beløbene, derudover så skal differencen vel betales, om det er 1 øre eller 10 kroner.

Selvfølgelig skal de have differencen (eller udbetale den!), men måske ville det være billigere i længden, hvis der var en grænse på fx 25 øre, hvor sagen så blev sendt til en medarbejder, som så kunne vurdere om man i stedet skulle sende en mail ;-)

Men de 5-10 minutter en medarbejder bruger på det, koster nok mere end de 8kr. at sende et brev :-)

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 17:48

Lars Rasmussen:
deres system er automatiseret

Jeg tror det samme som Lars Rasmussen skriver her :-)
XL Byg er vel så stort et firma, at det ikke ville være umuligt at de modtog utallige køb om dagen, og derfor har deres system automatiseret. Det ville i princippet også være alt for dyrt, at have folk til at sidde og tjekke hvert køb 24/7, men jeg synes alligevel, at det er rimelig komisk, at de på den måde taber penge, selvom de sikkert har råd til det de få gange det sker.

De burde sende en rykker pr. e-mail i stedet - da de, som du selv skriver, vil sparer mange penge ved det.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:16

Naturligvis kan jeg godt forstå diverse firmaer godt vil have der tilgodehavende, og kunderne for den sags skyld have retuneret beløb de har indbetalt for meget.

Jeg personligt kunne ikke drømme om at gå efter en kunde der har indbtalt eks. 18,75 for lidt, måske lige sende en påmindelse som mail, men ikke en ny faktura, det er bare ikke besværet værd i mine øjne, den tid jeg skal bruge for at inddrive små bløb kan jeg bruge meget bedre til produktion.

Skulle det ske en kunde indbetaler bare 0,01 kr for meget så vil jeg retunere alle beløb, da jeg på ingen måde ønsker dårlig omtale, med at beholde beløb som jeg reelt ikke har krav på.

Vi er jo alle klar oveer der kommer et vis tab, når vi sælger det ene eller det andet produkt.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)