Jeg læser til El-installatør og er færdig til januar, men har så fået et jobtilbud der kræver jeg åbner eget firma, jeg kommer til at arbejde under deres autorisation så det er ikke noget problem.
Der jeg er i tvivl om er om jeg kan oprette et El firma før jeg reelt har min egen autorisation?
Uden at skulle forklejne den viden der er hos de samlede amino-brugere, så vil jeg tro at Sikkerhedsstyrelsen bedre kan besvare dit spørgsmål.
Min umiddelbare indskydelse siger mig dog, uden i øvrigt at have indgående kendskab til el-installatør loven og mulighederne for at dispensere herfra, at du ikke kan etablere el-virksomhed uden egen autorisation.
En anden ting: Det jobtilbud du har fået... Hvad er formålet med, at du skal etablere egen virksomhed?
Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud. Talium ApS - Regnskab og rådgivning
Jeg tror også løsningen bliver at jeg arbejder under en anden brancekode indtil jeg er færdig, da jeg maks tror omsætningen resten af året bliver 50.000kr fordi jeg stadig studerer.
Formålet er at jeg bare bliver lejet ind så de ikke skal stå for alle de sociale omkostninger
Jeg synes du skal sætte virksomheden du er i dialog med ind i situationen. Så kan du samtidig også fortælle dem, at da du alligevel vil blive anset for at være lønmodtager, så vil de kunne blive gjort ansvarlig for at indeholde/indbetale skat af de penge de udbetaler til dig.
Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud. Talium ApS - Regnskab og rådgivning