Allan, det er altså ikke helt rigtigt, beklager. Jeg bruger float nu - faktisk bruger jeg begge dele - men inden jeg brugte float, brugte jeg clear, og det fungerede nogenlunde på samme måde. Jeg var bare nødt til at lære om float, fordi hjemmesiderne ikke blev vist rigtigt i Google Chrome. I IE var det stadig ok.
Poul - jeg anfægter ikke, at det er sådan du har gjort - og at det muligvis virker. (jeg vidste faktisk ikke, at man kunne bruge "clear" på den måde.)
Det jeg mente var, at "clear" som udgangspunkt ikke er beregnet til at positionere elementer. Man kan vel egentlig sige, at det nærmere bruges til at fortælle - hvor elementer IKKE skal befinde sig. ;-)
Altså - hvis du har et image - med float:left og clear:right - så betyder det, at billedet er placeret til venstre - og at der ikke må være placeret noget til højre for billedet - hverken andre billeder eller tekst.
Som du selv er inde på, så virker det heller ikke optimalt i Chrome - og jeg kunne forestille mig, at der også er forskel på, om det virker efter hensigten i hhv. IE7, 8 og 9.
Så som udgangspunkt bruges "float" til at positionere fx billeder - og "clear" bruges til at angive, hvordan andre elementer skal positioneres I FORHOLD til de "float'ede" elementer.