Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

International Virksomhed - Er det muligt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens

Er ny herinde, så alle råd er velkomne. Jeg har gået op pønset lidt på en idé, inspireret af alle de groupon sider som f.eks. sweetdeal og downtown. Uden at afsløre for meget af min idé, så håber jeg stadigvæk i kan komme med nogle gode råd.

Idéen er at lave en groupon side som giver kunderne rabat på restauranter/caféer/natklubber/events/diverse produkter etc. lidt á la sweetdeal/downtown.

Hvor min idé adskiller sig er at det ikke skal være på det danske marked. I stedet skal fokus ligge på en unavngiven international storby, som hvert år trækker omkring 7 millioner turister. Fokus skal som sagt ligge på turisterne der kommer til byen, og ikke på lokalbefolkningen.

Med 7 millioner turister er målgruppen større end den der er i DK. Men samtidig giver det også nogle andre udfordringer som blandt andet:

-Turisterne kommer fra adskillige forskellige lande og kontinenter. Ville markedsføringen kræve en del ressourcer?

-I forhold til de danske sider, hvor hvis man tager imod et tilbud, så kan man benytte sig af det når man lyster, mens turisterne normalvis ikke er i byen i mere end en uges tid, så derfor vil det kræve flere overvejelser fra dem.

Lige pt. har vi kun idéen. Dog ville jeg lige forhøre mig hos dig kloge hoveder herinde, om dette overhovedet er muligt at realisere.

Tusind tak på forhånd :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej August Jeg er nok ikke den rigtige til at svare på din idé, da jeg hader rabatkuponer. I min by har der lige være en kuponkampagne hvor man i supermarkedet fik rabatkort til benzinstationen og omvendt. Problemet er at huske at tage kuponerne med ved næste besøg og til slut er de udløbet. Det giver også en hel del administration hos kuponudstederen. Jeg tror ikke det flytter nogen markedsandele. Jeg køber i hvert fald ikke mere benzin eller undlader at handle i andre supermarkeder. Det bedste jeg har set er at jeg på en restaurant fik et visitkort som gav en rabat ved næste besøg. Det følte jeg var noget af værdi. Desværre var maden ikke god på restauranten, så jeg smed rabatkortet væk. Mange hilsener Flemming
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)