Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg registere mig?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg vil lige hører om der er nogen der kan hjælpe mig?
Jeg er ved at starte op som ansigtsmaler og har derfor læst en masse på nettet og på skat! Men synes der er så mange ting jeg lige skal have styr på!
Men skal jeg registrere mit lille firma? Jeg får et overskud under 50.000 kr. Kan ikke rigtig finde ud af om det kun er hvis jeg skulle momsreg.?? Håber der er nogen der kan hjælpe mig videre:)

Mvh. Heidi
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:37

Det er din omsætning der skal være over 50.000 kr. før at du skal momsregistreres, ikke dit overskud.

Så hvis du forventer at du omsætter for mindre end 50.000 kr., så skal du ikke momsregistreres.

//Jeppe

Tilmeldt 17. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:49
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788264&vId=0

Kan ikke forstå om jeg skal gøre noget når ikke jeg skal moms registreres:) men ud fra hvad du skriver skal jeg ikke gøre noget:)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 14:55

Hvis det, du sælger, er kunst, er der særlige momsregler. Beløbet for, hvornår du skal momsregistreret er højere og momsen beregnes anderledes.

Jeg kan ikke helt gøre rede for de nøjagtige regler, men hvis jeg var dig, ville jeg ringe eller skrive til SKAT og få en snak med dem. For de skal jo også være med til at definere, om det du laver, er kunst eller "bare" salg af en ydelse.

Hilsen Birte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)