Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor attrativt er domænet på google?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et domæne som i mine øjne er et af de virkelig gode meget korte domæner .dk  på 3 bogstaver. det giver mening og er ikke bare tilfældige bogstaver.

når jeg søger på google giver det: Ca. 401.000.000 resultater og på dansk søgning  Ca. 261.000.000 resultater

Men hvordan er det nu man søger på domænets relevans ?

Jeg er desværre gået lidt i stå med opbygningen af sitet som blivet et "socialt netværks site" med en niche. Da min programmør er hoppet i afgrunden og ikke at finde mere åbenbart.

Men håber da jeg finder en der ikke forsvinder ... men nok om det!

Hvis man har sådan et domæne som mit - er der så en måde man "SEO'er" sådan et i forhold til andre længere domæne navne med feks produktsnavne mm?

(spørger hér fordi mit domæne navn bliver brugt ret så meget i alle typer af "sætninger")

Efterårs hilsner

Kasper

Supply Chain blæksprutte

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øh, er der nogen farer ved at skrive domænenavnet, så de rigtigt kloge hoveder rigtigt kan bedømme det og hjælpe dig?

Jeg mener at hvis du allerede har det, er der jo ingen der render med det fordi du skriver det her...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 12:56

Det korte svar: ikke særlig attraktivt.

Jeg har læst mig til at ved at sidste opdatering så nedjusterede Google værdien af domænenavne med keywords (hvis det er sådan et du har), så derfor er det ikke lige så sjovt at have mere.

Men ja, skriv domænet her i tråden eller en PM med det, så vil jeg gerne kigge på det.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:06

Hej Kasper,

Hvis dit domæne er kat.dk og du gerne vil være synlig på søgningen "kat" i Google, er det fint.

Hvis domænet er har.dk, så gavner det dig ikke synderligt.

Generelt set skal man ikke med større websider bruge for meget krudt på at finde domænenavne med søgeord i. Der er sket små skred i Googles vægt på søgeord i domænet, og det kan godt forventes, at der sker yderligere. Og for langt de fleste typer websites, skal de besøgende jo også gerne komme fra en bred vifte af søgeord, hvorfor et søgeords-domæne alligevel kun vil kunne gavne på en mindre del af søgningerne.

Så glæd du dig i stedet bare over, at du har et domænenavn, der vil være rigtigt nemt at huske, når du engang får din tjeneste i luften.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:16

Jeg tror mere at hans problem er at domænet lige netop ikke er et keyword domæne, men et forkortet domæne på tre bogstaver, hvor forkortelsen åbenbart bliver anvendt indenfor mange forskellige brancher/områder.

Men som Casper skriver, så er der flere SEO-eksperter sagt at selve domænet har en mindre betydning i SEO-aspekt. Når det kommer til SEO, kan det bedre betale sig at fokuserer på indhold osv, end selve domæne-navnet, siger de.

Held og lykke med at finde en programmør du kan holde fast på. :)

Kommer snart...

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:00

et domænenavn med keyword har værdi ifht google, men i dit tilfælde bliver værdien udvandet netop fordi der er så mange resultater, så folk der søger vil lave en long tail søgning hvor keyword indgår.

derfor vil sider som har optimeret til longtail-søgningen ranke højere end dit site som kun har det ene keyword.

du kan selvfølgelig også stile mod at ranke højt på longtail, men her kæmper du stort set på lige fod med de andre konkurrenter.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:24

Ja.. for mig var det bare ikke vigtigt at skrive mit domæne.. men det er såmen ikke hemmeligt.

mit domæne er her.dk - domænet skal som sagt bruges til et socialt netværkssted med lidt en niche.

Der er jo mange af disse steder og jeg vil absolut ikke huskes som en "facebook-klon" og det er også langt fra. hverken design eller funktionen er samme. Og egenligt syntes jeg ikke om facebook i sig selv. Der er jo virkeligt intet interessant med det. det synes at leve højt på folk spiller eller reklamere på sitet..

Men domænet i sig selv for mig.. og skal gerne virke som "her" og ikke en forkortelse for noget.  Jeg fik også engang tilbudt et xx.xxx kr tilbud.. men afslog. Mit projekt som har haft flere nedture i følge programmeringen for mig er mere vigtigt end lige at få varmet bukserne med nogle kniterne sedler.

Men ved godt domænet er godt for mig - men for mange andre intet værd.  Det er ikke værdien jeg hungre efter - mere hvordan jeg skal sætte det op i noget SEO

Supply Chain blæksprutte

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:37

Det virker i mine øjne helt værdiløst i seo-sammenhæng.

I "gamle dage" hvor korte domænenavne var toppen, ville domænet helt sikkert have haft en større værdi end det er tilfældet i dag.

Med web 2.0 (brugergenereret indhold) er der kommet en ny kultur, og hele måden man bevæger sig rundt på nettet er ændret i forhold til gamle dage, som vel at mærke kun var for 2-3 år siden.

I dag betyder det ikke noget at et domæne består af 55 karakterer, i mange tilfælde vil det faktisk være en fordel, da det er stuffed med keywords, og dermed findes på mange forskellige longtail søgninger, - som de fleste bruger i dag. Der kommer simpelthen for mange irelavante resultater hvis man kun søger på eet ord, og derfor bruger de fleste (min påstand) 2-3 keywords når de søger efter indhold.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:40

Ja ved godt at man skal udforme et domæne som mit på Metatags og hvad der nu høre til i koden.

Men er der en fordel ved mit domæne andet end det er utrolig nemt at huske?

Supply Chain blæksprutte

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:07

Dit domæne er nemt at huske og godt at brande. Det er rigeligt. Kom du bare i gang med at finde en programmør og få bygget et godt website.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)